Stöd Ukraina

Kin82s blogg

Fredag 27 Februari 2004 - Fiji

Fran kylan till Fiji

Tillbaka till varmen!! Lite skillnad sen sist jag skrev i Franz Josef, dar var det svinkallt. Tyvarr blev det ingen glaciarvandring, vi var tvugna att ta oss uppat och eftersom det regnade pa morgonen akte vi vidare istallet. Kom anda upp till Nelson dar vi hittade boende direkt. Lagade varsta tacomiddagen och sen gick vi ut och festade och dansade hela natten. Gick upp tidigt och fixade biljett till farjan over till Wellington - gick pa 65 dollar var, men da var lilla Babuschka inraknad ocksa, haha!
Akte till Picton och kopte med oss lite fika och lag i en lekpark i nagra timmar i vantan pa farjan. Helt underbart, det var lagom varmt och vi lag och spelade spel och bara njot! Mys!
Sen akte vi till hamnen och korde pa baten som tog tva timmar over till Wellington, hade bokat boende sa vi letade upp det och checkade in. Nar vi sen gick ner och skulle ta upp resten av vara vaskor hade var kara van Klas last in nycklarna i bilen. Sa vi forsokte komma pa nagra bra satt och istallet for att spendera en massa pengar pa en lassmed (som Louise och dom som lyckats gora samma sak nastan, haha!!) forsokte vi bryta oss in. Forsokte halla upp dorren och fick in lite grejer i hopp om att fa upp laset. Till slut gick det med en gaffel, tog nog en timme eller nagot men det blev ju ett litet aventyr sa det var bara lite roligt. Christian och Klas gick ut men vi var sa trotta efter allt resande sa jag o Petra somnade istallet. Dan efter gick vi och sag Sagan om Ringen igen, det var ju ett maste att se den pa Nya Zeeland! Ganska tufft for nar man kollade i bakgrunden sa kande man verkligen igen sig av landskapet, helt sjukt! Nar vi kom tillbaka till hostelet, Wildlife House, hade det brunnit pa en vaning sa det var brandbilar overallt och ingen fick ga in. Sa vi gick en runda sen kom vi tillbaka och fick vanta lite till. Lite laskigt, vi bytte rum fram vaning tva till tre den dagen, men ingen blev skadad sa det var lugnt anda! Pa kvallen nar vi lagade mat stod jag och gjorde pasta i vanlig ordning. En italiensk familj (hela slakten var dar verkade det som) stod ocksa och lagade mat och sa fragade en av dom var jag skulle ha till min pasta. Dom blev helt sura pa mig nar jag svarade 'ketchup' sen sen gav han mig en massa tips pa vad man kan gora istallet och slutligen fick bade jag och Petra smaka av deras underbart goda pastasas istallet, haha! Ganska roligt :)

Dagen efter gav vi oss av med Babuscka upp till Auckland, Petra korde nastan alla 65 mil upp - kom fram pa kvallen men hade bokat boende som vi hittade efter en stunds letande. Nar vi satt och kakade kom Christian tillbaka fran BK med Calle som han hittat! Stackarna har forsokt salja sin van i flera dagar utan lycka, vet inte om dom ens gjorde det till slut. I mandags tog vi oss upp tidigt och akte och handlade mat for resten av tiden i NZ, sen akte vi till Backpackers Carmarket och parkerade var kara bil dar for $50. Hade nagra stycken under dagen som provkorde henne och verkade intresserade, bland annat tva killar fran Osterrike med akta joddlarklader pa sig?! Precis innan stangning kom tva killar fran Tjeckien som verkligen, verkligen ville ha henne... dom langade upp pengarna pa huven innan dom ens tittat pa henne typ. Tyvarr var vi tvugna att fixa med papper och sadar sa vi traffade dom dagen efter och fick vara (nastan) $1000 och sen var det bye bye Babuscka, lite ledsamt men det var skont att fa henne salt. Kande oss riktigt rika med den feta sedelbunten i fickan, haha!
Jag gillar Auckland, mysig stad med en massa backiga gator! Traffade en kille pa hostelet som skulle plugga dar i tre ar, hade inte vart helt fel. Det ar dessutom nagot varmare dar an i resten av Nya Zeeland!! :)
Igar var det dags att aka vidare, vi tog en airport shuttle ut till flygplatsen ganska tidigt for att Christian skulle hinna med sitt flyg tillbaka till Australien. Lite trakigt att saga hejda till 08:an, sa tokig som han var!

Flog tre timmar till Nadi, kom fram nar det var morkt sa vi sag inte sa mycket. Kandes lite konstigt att komma tillbaka till ett land dar folk drar med en och vill visa eller salja overallt. Vi akte med till ett hostel som vi last om iaf. Visade sig vara ett fint hotell med pooler och grejer, men vi bor i ett dorm for $24 sa det ar inte sa farligt! Ar inne i stan nu, ska snart tillbaka och bada i poolen sen imorrn aker vi nog vidare soderut eller ut pa nagon o! :)
Harligt att inte kunna rora sig utan att svettas ihjal, har jag langtat tillbaka till. Kanske inte, men varmen i alla fall...skont!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Back to Europe
16 år sedan
San Francisco med fest och shopping
16 år sedan
Los Angeles
16 år sedan