Stöd Ukraina

Tillylks blogg

Tisdag 2 Juni 2015 - Saint Petersburg

Första riktiga semesterdagen

Jag/Linda sov med Märtha i natt. Hon var vaken en timme mitt i natten, vid 4-snåret sådär, men å andra sidan sov hon till 08:00 sedan. Helt otroligt! Så vi börjar nog alla komma i lite mera fas vad gäller sömnen.

Efter frukost drog vi iväg till Walmart, som vi hade fått tips om att det låg ca 12 min härifrån. Vi hade aldrig råkat på det om vi inte hade vetat om adressen och fått hjälp av vår GPS (som verkligen känns helt ovärderlig att ha). Så nu blev det storshopping, som vi så väl behövde... Grönsaker, smör, bröd, köttfärs, kyckling, toapapper, potatis, tvättmedel, saft, och barnmat till Märtha... Skönt att åka hem och fylla kyl o frys med mat sedan. Det blir så mycket lättare eftersom det inte är ngn succe att dra med Märtha ut på restaurang mer än nödvändigt.

Efter lunch tog Linda med Ellen och Wilma och gick till poolen för lite skön avkoppling och bad. Pontus var hemma i lägenheten och la Märtha att sova, och fick sen en liten stund med den nya datorn som införskaffades idag (som gör att jag kan skriva detta inlägg med riktiga å, ä och ö igen).

Det var nästan bara vi vid poolen. Otroligt lugnt och skönt. Varmt i vattnet och fräscht med bra parasoll och stolar och dynor. Det finns en stor saltvattenspool med behagligt ljummet vatten och en bubbelpool som är alldeles för varm att bada i på dagen. Intill finns ett klubbhus med biljard och ett litet bibliotek samt soffor om man vill gå in och vila sig i svalkan lite. Tjejerna är så duktiga på att simma och roa sig i vattnet i ett par timmar själva så jag hann faktiskt läsa igenom en hel ny Damernas värld (vet inte om jag kan minnas att jag någonsin hunnit det).

När Märtha sovit klart kom även hon och Pontus och badade en sväng innan vi gick hem igen och åt lite enkel middag. Fick bli resterna från gårdagens thai take-away.

Kände oss sugna på att åka och titta på något på kvällen så det blev en tur till Tampa, största närmaste staden här. Deras hockeylag är tydligen i final i NHL alldeles nu. Tog ca 30 min dit. Det är häftigt med alla dessa motorvägsbroar som går över vattnet hela tiden. Som att smälla upp Ölandsbron lite här och var skulle man kunna jämföra det med. Vi visste inte vart vi skulle ta vägen men hamnade i Ybor-city som är en gammal del av Tampa som började som centrum för en cigarrfabrik och därigenom skall ha lite latinoinfluenser. Det fanns en hel del möjligheter att köpa och röka cigarrer, skaffa sig en tatuering och dricka hembryggt öl på trevliga pubar, men kanske inte så familjevänligt. Vi köpte varsin glass och strosade igenom området i alla fall.

Sen fick vi lägga på ett kål och köra hem innan Märtha somnade, vi hann precis hem och ge henne välling och få på pyjamasen :)

Nu ligger alla i sina sängar igen och ska sova. Imorgon får det blir en (ännu) lugnare dag - för Märthas skull - tror jag.

Vi vill gärna dela med oss lite bilder men måste få tag i en kabel till kameran för överföring, har testat ett par men inte hittat rätt ännu. Men snart så...
Dela med andra:    

Kommentarer
Tillylk säger till Lotten_n:
Toppen Charlotta! Då slipper jag springa själv. E o W ska springa lilla Tjejmilen kl. 11 sen går vår start typ 13:30, tog startgruppen som springer under 70 min men ändå en jogga grupp (ej gå).

kram
Postat 2015-06-09 22:17  Anmäl
Lotten_n säger:
Heja Linda! Bra att du håller igång med träningen. Jag ska också anmäla mig till tjejmilen.

Låter som om ni har det bra :)

Här rullar livet och vardagen på som vanligt. Hans och jag följde med en kompis till Hans när kompisen körde cross i söndags. Vi fick också testa att köra. Det var riktigt kul! Och jag ramla inte med crossen :)

Glad nationaldag till er (i efterhand).

Kram
Postat 2015-06-09 07:54  Anmäl
Tillylk säger till Lotten_n:
Nej du Lotten, det kommer inte att bli av / den har gangen heller :)
Postat 2015-06-04 03:27  Anmäl
Lotten_n säger:
Skönt att ni är på plats nu och kan börja semestern på allvar.

Så du (Linda) kommer inte att komma hem med en svanktatuering made in Tampa? ;)

Kram Charlotta
Postat 2015-06-02 07:43  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet