Stöd Ukraina

Dalle5s blogg

Tisdag 12 September 2006 - Spanien

Första anblickens Teneriffa

Så då var nästa steg taget. Efter en lång resa kom jag slutligen till destinationen. Jag åkte hemifrån klockan 10 (11 september) och kom till Teneriffa 2 på natten. Resan gick via tåg från Kalmar till Köpenhamn, vidare med flyg till Madrid och därifrån till slutmålet. Noterbart är att jag alltså reste 11 september, trots detta missade de mig på Madrid av alla ställen och jag gick rakt igenom utan kontroll. Känns ju tryggt:).....

Nåväl, framme på ön blev jag upplockad av mina kommande arbetsgivare och körd till min kommande arbetsplats. Jag hade många farhågor innan men ärligt talat såhar inte många besannats. Till att börja med kan jag säga att jag bor i ett rum med dubbelsäng, kabeltv och egen toalett, där går inte att klaga:)
Mina arbetstider är ungefär 6,5 timmar om dagen och jag börjar aldig arbeta förrän 12. Jag kommer alltså ha mycket fritid vilket själv klart är bra....det är dock där det största problemet kommer in..stället jag bor på ligger långt bort från både strand och stad så just nu..dag 2 vet jag inte riktigt hur jag ska kunna förflytta mig. hänga utanför hotelpoolen är väl alltid ok, men ett socialt liv där man träffar människor i liknande åldrar är ju alltid att föredra...
Hursomhelst bor jag med trevliga människor på hotellet så allt löser sig säkert....återkommer när jag vet mer om min situation. Nästa gång ska jag äveb försöka skriva något om den omgivande miljön som jag ännu inte sett mycket av..
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet