Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Förändrad ö.

Ska säga med en gång att den kvällsmarknad med mat som jag letade efter i onsdags kväll inte alls var vad jag sökte utan bara en stor restaurang med buffeliknande stuk. Så den fick vara till förmån för grannrestaurangen som nog hade större behov av en matgäst.

Upp tidigt igår morse då mitt flyg skulle gå redan strax efter tio på morgonen. Blev upphämtad vid hotellet och körd ut till flygplatsen i en minivan så jag var i god tid för checkin och hade även tid för en flygplatsfrukost. När det började bli dags att stiga ombord så ändrades helt plötsligt avgångstiden med två timmars försening. Inget att göra mer än att gå och beställa en öl, men rätt vad det är så kommer det en donna och frågar om jag skall med flyget? Då har de ändrat igen till bara en timmes försening. Skönt!

Det är inget långt luftskutt från Nha Trang ned till Phu Qoc. Lite drygt en timme tog den flygningen och det gick även snabbt att få tag i bagaget så man kunde ta sig ut i friska luften. En motorcykeltaxi var snabbt fixad och han tog mig de sju kilometrarna till mitt hotell för 28 svenska riksdaler.

När gubbarna var här i vietnam senast så åkte de två yngsta hem redan efter tre veckor medan Rune och jag blev kvar en vecka till. Den tillbringade vi här på ön och då bodde vi på en liten resort precis vid havet. Det har blivit helt förändrat här sedan dess och det lilla stället finns inte kvar. Uppköpt förmodligen och uppbyggt som en större resort kanske. Hittar inga spår av stället. Den lilla grusväg som vi tog när vi gick in till stan gick inte så långt från kusten, men den finns inte heller kvar utan vägen går numera ett par hundra meter från havet. Då var det tyst och lugnt kring den så fort man kom utanför stadkärnan, nu är den full med hotell och restauranger på båda sidor. Jag bor precis i utkanten av staden, vilket är bra när jag vill besöka nattmarknaden, men kanske lite sämre när jag vill bada. Tog och knallade bort dit jag anar att vårat förra ställe var idag och tog mig ett dopp. Det är någon kilometer att gå, men det var bra då jag lokaliserade en bar där man visar engelsk fotboll i kväll. Det är ju lördag så kan vara trevligt att kolla in en match och samtidigt följa travet via ATG. Jag tror att gubbarna hemma fyller på min reskassa idag!

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Marita59:
De tummarna räckte inte. Nåja, jag får ta tag i det själv när jag kommer hem.
Postat 2023-03-13 07:57  Anmäl
Marita59 säger:
Håller tummar🙂🥳
Postat 2023-03-11 16:17  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan