Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Badbyxor på!

På natt bussen hit så skickade jag ett meddelande till mitt valda hotell om att jag var på väg och bad om en tidig incheckning. Inga problem, fick jag till svar, det löser vi. Skönt att kunna krypa ned i en säng ett par timmar, då jag aldrig sover bra på de här nattbussarna. Den första dagen gick sedan åt till att traska runt och försöka lokalisera sig i staden. Det är som sagt länge sedan senast och förutom stranden så kände jag bara igen kustbron över floden Cai. Kommer ihåg att vi cyklade över den förra gången. Stranden är milslång och består av härlig sand hela vägen. Växlande molnighet och mycket blåst gjorde att jag hoppade över badet den första dagen. Det har jag dock tagit igen de senaste dagarna då vädret varit riktigt fint på förmiddagarna. Så, äntligen lite sol igen på bringan. Bor också bara hundra meter från härligheten så det är lätt och snabbt att ta sig ned.

Första morgonen så hittade jag väl inget riktigt bra frulleställe, så igår ramlade jag in på ett av de större hotellen här för att kolla deras utbud. Jodå, de kunde bjuda på en frukostbuffe för 180.000 så det var inget att tveka på. Ät så mycket du vill för 72 spänn är taget direkt. Kaffe, exotiska juicer, korvar i alla upptänkliga varianter, rostat bröd, stekta ägg efter din order och massvis med annat gott. Plus somligt som jag ratat. Som avslutning så hugger man in på fruktfaten. Så här lever jag gott. Igår kväll så hittade jag en liten trevlig grekisk restaurang, där jag fick både sallad och souvlaki nedsköljda med en Bia Saigon. I kväll så har jag lokaliserat en nightmarket, så det ska bli kul att se vad man hittar där.

Har bara tänkt stanna här i fyra nätter vilket betyder att jag har elva dagar kvar här i landet. Gått och funderat lite över dem och när jag igår gick förbi en resebyrå, så knallade jag in och kollade med dem om flyg ned till Phu Qoc och vidare därifrån till Ho Chi Min-staden. Tillsammans ungefär 700 svenska för bägge flygen avgjorde saken så det bokade jag på stört. Så nu blir det från fredag sex nätter i Phu Qoc och fem i Saigon, som Ho Chi Min hette förut.

Med tanke på att jag inte känner igen mig så värst i den här staden så kanske det är lite lika ute på ön? Jag vet ju att det numera går att åka charter direkt från Sverige och därmed förmodligen från en massa andra länder. Risk således att även den här ön har förstörts? Återstår att se.

Noterar att man hemma i Sverige återigen har drabbats av snöoväder och är så nööööjd att slippa det. Snart dags för slutspel i SHL och kval upp till detsamma. Heja FBK och VIK!!!

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan