En enda torftig vecka kvar sen bär det av,till mitt Paradis i Thailand,ska tillbringa de närmaste 2åren där nu.
Har hyrt ut vår bostad härhemma i 2år, fick tyvärr inte tjänstledigt från arbetet,så det blev en uppsägning,lite dumt
i min ålder,men va då,man måste prova på,annars skulle man ångra sig.Möbler o dyligt är magasinerat,ja allt är så gott som klart,avskedsfest,för vänner väntar i veckan ,på fredag blr det LOBERO på Rondo med arbetskamrater,
Familjen får sitt på Lördag,på söndag kväll bär det av........Vad gör man i Thailand så länge???Jo det man önskar och drömmer om att man vill göra.Skämt o sido det blir allt lite jobb,ska ta emot alla våra gäster som bokat lägenheter
hela säsongen,guidar dem runt,och är lite allt i allo,ser till att alla har det bra samtidigt som det är en semester.
Ska öppna en liten "Klädshop" därnere m.m.Detta har vi sett framemot väldigt länge nu, och planerat.
Min man Lasse förmedlar köp av lägenheter med en mäklare på plats.Så alla vänner här på reseguiden har ni vägarna förbi Ban Phe,är ni hjärtligt välkomna........så ska jag visa er mitt Paradis Wang Kaew. Dryck står jag för,ett glatt humör står ni för!!!!!! Ni som inte vet var det ligger gå in på min hemsida
http://www.mabelhouse.se (se karta)
Till alla er som vill ha info om området Rayong-Ban Phe-Laem Mae Pim och Bangkok hör gärna av er!!
Mailadress på hemsidan eller här på reseguiden
Ha det gött mabel " Mape"
Å du, ha dé nu så himla gôtt.
Eller som en jobbar kompis skrivit till mej angående att stöta på en ny kärlek.
"Jag satsar hellre allt, och förlorar allt, än lever vidare med vetskapen om jag jag inte vågat ta chansen... jag tror att du redan vet att jag är en person som lever här och nu, och njuter av ögonblicket, för vem vet om morgondagen kommer??"
Det är så man skall se det sköna familjen Persson !
Kram och stick iväg nu jag väntar på spänning på rapporter ifrån er.
Vi önskar er all lycka. Vi kommer att sakna er oerhört i allt. Va rädda om er, håll er friska, slappa & ta hand om er själva den mesta tiden.
Vila upp er riktigt ordentligt till den stora starten.
Vi hoppas när tiden gått att ni blivit något mätta på erat paradis. Så vi här hemma kan få ha er båda i vårat paradis för oss själva med alla era barn & barn barn den sista tiden !
Ni får ju lite besök under resans gång ... Lycka till...
pean med familj.