Stöd Ukraina

Mapes blogg

Onsdag 14 November 2007

Antligen framme efter alla problem!!!!!!

Ja antligen framme,ja det var en resa som heter duga,efter mellanlandning i Helsingfors var jag pa vag till Bangkok
efter 1-2 timmars flygning,borjar 2 Finnar (overforfriskade) att hota passagerarna,kalabalik uppstod lite,personalen gjorde vad de kunde,2 poliser bland passagerarna fick hjalpa till,men det gick ej att stoppa.Piloten valde att vanda ater till Helsingfors efter 2tim flyg Phuu Val tillbaks i Helsingfors stormar 10-12 poliser pa planet,med mord i blick.
Efter mycket om o men fick de ut dem,sen ytterligare 3timmars vantan innan vi kom ivag.Nar man kom till ro,efter
mat o dryck och skulle fa sova,satt en fam. med 4barn bredvid ,forstar att barnfamiljer vill till Thailand med,men 4st
sma barn som skrek i 10 timmar an den ene an den andre,ingen somn dar. Val framme i Bangkok ,brukar jag uppsoka rokrum (ar tyvarr rokare annu) men denne gang sprang jag forbi,kunde jag klara mej 24tim klarar jag lite till.
Igenom immigration latt o smidigt ingen ko, vantar pa min resvaska ,ingen resvaska kom,nej inte mer nu,men visst ingen resvaska kom,till informationen och forklara allt,alla papper o stamplar,2 timmar dar.Denna gang skulle jag till Bangkok 3dagar innan jag aker till mitt Ban Phe som tur var,nu efter 2dagar fortfarande ingen resvaska,jag hade inget i handbagaget,forutom alla papper o vardesaker,toalettartiklar,smink,midisiner,klader,ja allt allt,nu det sista nar jag ringde har den variyt i Kopenhamn kommer till Bangkok imorgon,tror inte pa nogot innan jag ser den.Sa det forsta man far gora ar att kopa klader m.m. Sa jag rekommenderar er alla glom ej namn pa resvaskan och garna nagot kannetecken,typ fargat band ,rosett. Ja ,solen skiner och trevliga manniskor,och det handa varre saker i varlden ha det gott alla Mape
Dela med andra:    

Kommentarer
Eklintefelt säger:
haha...förlåt att jag skrattar...men det gör du kanske själv när du tänker tillbaka på det..vilken absurd reseupplevelse. Men den roade mig ändå och du skrev bra. fick dra på smilbanden flera gånger!
Postat 2008-02-27 21:28  Anmäl
Busylizzy säger:
Halloj Mape - har inte hunnit med så mycket här på sistone, och inte sett att du åkt iväg igen. Vilken kalabalik! Det där med barnen som var jobbiga fick mig att tänka att det kan vara precis lika illa som två fulla finnar, haha! Dags att införa speciella "störningsfria" zoner - inga fulla karlar, inga barn, inga som snarkar, inga mobilblottare ..... ;) Och sen när vi kommer fram till vårt älskade resmål är det precis tvärtom - mopedknatter på nätterna, musik och liv, trångt och svettigt, människor och försäljare i strida strömmar, radioapparater överallt på full volym, det röks överallt.... och vi älskar det! Hoppas du har det bra i ditt lilla paradis - skriv och berätta om stort och smått!
Postat 2008-02-17 12:26  Anmäl
Ekkan2 säger:
Stackars dig.Hoppas allt fixat sig.Våra kompisar åkte i onsdags och de hade tack o lov sluppit allt elande du råkade ut för.
Hörs o kram
Postat 2007-11-16 19:23  Anmäl
Legusta säger:
Skrattar gott men förstår logiken...jag får nog skaffa rosa rosetter på min väska så den riktigt sticker ut...
Postat 2007-11-14 21:14  Anmäl
Legusta säger:
Puh vad trött man själv blev...förstår din utmattning då du skippade röka. Jag tror du tar igen detta med råge och vänder det till en erfarenhet som gör dej världsvan. Tur att du reste till det leende landet och kan ta det med ro...värre hade vart till Shanghai eller någon annan hysterisk storstad med puls !
Kramar Leif
Postat 2007-11-14 21:12  Anmäl
Crista säger:
Det var då en resa som hette duga. Tur att det inte hände värre saker.
Kunde nästan tro att Hin Håle försökte sätta käppar i hjulet för dig nu när du har sett fram emot detta så mycket.
Shoppa lite nya kläder och diverse grejor är väl inget du är ledsen över om jag har förstått din last rätt :-)
Skämt åtsido, ha det nu så gott och hoppas allt ordnar sig till det bästa.
Ps. vi har 20 cm snö här utanför U-valla nu. Ds
Postat 2007-11-14 19:57  Anmäl
Veiken säger:
Var du med på DET planet. Läste om det i tidningen och tänkte: Skönt att ha sluppit sånt i alla år. Ta i trä! Resten verkar ju inte kul heller ,men det innebär ju ingen säkerhetsrisk i alla fall. Tänk på att det är runt noll här och SVINKALLT för det blåser ju också, tvi vale! Ha det nu gott och njut av din tillvaro. Vi andra håller ställningarna på Bästkusten!/ Veiken
Postat 2007-11-14 17:28  Anmäl
Piccolina säger:
Herregud, vilken resa! Det är ju lite jobbigt ändå med alla dessa restimmar, kan man tycka, men detta!
Hoppas du får ut mycket av Bangkok ändå, trots förmodad trötthet...

Hälsningar Anneli
Postat 2007-11-14 11:52  Anmäl
Gullsing säger:
Jag säger bara det. Fy attan vilken resa du har haft. Jag hoppas bara att du äntligen har fått ditt bagage.

Hälsningar Gilla
Postat 2007-11-14 11:02  Anmäl
Romha säger:
Ojamej, det lät som en kaotisk resa värre än nånsin. Fy att behöva vända åter pga av bråk. Trist och resan måtte känts ännu längre än vanligt. Hoppas att din resväska kommit till rätta nu och att du kan fortsätta din resa till ditt paradis. Så kul att öppna en liten klädshop - låter spännande. Må allt gott följa dig och din Lasse under er tid därnere nu. / R-M
Postat 2007-11-14 09:43  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet