Stöd Ukraina

Sambuca84s blogg

Söndag 27 April 2008 - Adelaide
Resealbum: Australien -08

en liten stund kvar....

Tjosan !
A men bast o passa pa att skriva lite nar man har tid o det regnar . sitter just nu o vantar pa bussen till Melbourne blir natt buss det e battre sparar ju in en natts boeende :)
fortsatter val dar jag slutade sist , jag satte mig pa en buss och akte drygt 70mil till ett stalle som heter Coober pedy har ju hort en del om det stallet mest for alla som forsoker hitta opaler . det e tydligen poppis i det har landet att leta adla stenar o metaller ... kom till Coober pedy kl 6 pa kvallen dar vantade en udda prick pa bussen som precis landat , det var mig han var ute efter, jag hade inte bokat nagot boeende i forvag sa han fragade snallt om jag behovde nagonstans att bo sjalvklart sa jag. sa det blev typ 1km i hans minibuss innan vi var framme . Coolaste stallet jag bott pa an sa lange var underground sa att saga ca 10meter under marknivan var storre delen av stallet byggd. det var vanligt i Coober pedy att gora sa bara for det e sa varmt pa sommaren sa nu holl det ca 24 grader aret om ! sov som en stock i min "grotta " var roligt o lite annorlunda . dagen efter blev det en del gaeende mest for att spana in den lilla konstiga staden va ju inget vackert stalle men skojigt anda o ha sett det , det var ju mest stora sand hogar overallt efter dom som gravt efter opaler .
Pa kvallen var det dags att satta sig pa en buss i igen ner till Adelide dar jag just nu befinner mig . kom hit vid halv 6 tiden pa morgonen o gick bara tvars over gatan o lyckades checka in pa ett hostel man ska ha lite tur ibland :) det roligaste var att det va samma hostel som bruno bodde pa (franska killen fran alice springs) sa vi har hangt ytterligare tva dagar tillsamans har i Adelide e ju skoj nar man traffar nogon man kommer bra overens med , nu har vi iallafall gatt skilda vagar pa ett bra tag han sitter namligen pa ett tag tillbaka till Perth o jag snart pa en buss till Melbourne, forhoppningsvis har inte lyckats boka biljett an !
Har nu varit i Adelide i tva dagar och en halv dag for typ 3,5 veckor sen har regnat bada gangerna hela tiden :( det ska inte regna i australien har jag ju sagt varfor ?? hoppas vadret e battre nar jag kommer upp pa ostkusten en bit . mina narmsta planer just nu e ett snabb stopp i Canberra mest for att det e huvudstaden sen blir det ett lite langre stopp i Sydney om vadret e ok .......

sa ni som laser detta hemma far ha det bra tills vi hors o syns , jag e ju hemma snart !
//anders
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet