Stöd Ukraina

Elisaws blogg

Tisdag 12 Maj 2009 - Göteborg
Resealbum: Colombia 2009

Efteråt

Hola amigos!

Nu är jag hemma i Sverige efter en helt ok flygresa där allt rullade på bra...

Sista eftermiddagen i Cali var bra, vi åkte iväg till en utsikts plats så vi fick en över bild över hela staden och den är enormt stor! På vägen hem tog vi ännu en sväng runt ett shopping center eftersom jag ville köpa en Colombiansk kok bok, men det fanns så klart inte på spanska vilket var en besvikelse. Så det var bara att åka hem igen och börja stuva om i resväskorna efter ytterligare inköp. När detta var avklarat var det bara att vänta på att det skulle bli dags att sova, vakna och åka till flygplatsen.

Väl på flygplatsen checkade vi in och som vanligt undrade alla vart vi kom ifrån (trots att det står klart och tydligt på passet, Sverige, Sweden, Suede. Hur svårt kan det vara!) Men efter lite irritation och om och men var vi i alla fall klara med alla säkerhets och passkontroller och vi kunde börja resan hem. Det hände inget mer spännande förutom att vi såg även Bogotá från luften i skymning och den stan är ännu större, hela Sverige bor princip där, ca 9 miljoner människor…

På Landvetter blev vi mötta av respektive familjer och sedan var det bara att åka hem.

Om jag då ska knyta ihop påsen och sammanfatta resan har den varit väldigt givande och vi har haft det roligt ihop hela tiden! Colombia är ett fint land men annorlunda men jag ska definitivt åka tillbaka igen och se mer.

Än en gång tack för att ni har läst och följt min resa så får vi se när nästa mail kommer om att jag ska göra en ny resa.

Ha det så bra till dess

//ELisa
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet