Stöd Ukraina

Missxs blogg

Onsdag 27 September 2006 - Sverige

Earplanes & Flygrädsla

Flygrädsla.....nån som lider av det här? Själv har jag alltid lidit av det i mer eller mindre omfattning. Flygrädsla o reslust= ingen vidare kombination nej ;)
Ändå har jag inte den förlamande skräcken tack o lov utan jag klarar av det, men har i perioder fasat enormt för det. MIn flygrädsla har berott mestadels inte tanken på att vi ska störta eller något sånt, utan min rädsla för smärta i öronen o åksjukeillamående.
Mina öron är riktigt känsliga för tryckförändringar + lite paj av att jag flugit med kraftig förkylning några ggr.. o ja, alla år på rock konserter utan öronproppar har väl inte hjälpt till ;) Hursomhelst var det alltid en plåga för mig, speciellt landningen (som ju är ganska utdragen) o även takeoff o skiftningar i höjd. Ni som inte lider av det här är lyckligt lottade....lyssna på bebisarna som skriker i kabinen vid landning o föreställ er känslan...

Sen upptäckte jag Earplanes :) En liten ful blå öronpropp i nåt silikonmaterial som är speciellt gjord för flygningar. Testade den för säkerhets skull o nu skulle jag inte kunna flyga utan den! För den funkar!!!! Man känner fortfarande när planet ändrar höjd men det gör inte ont längre...
Bara vetskapen att slippa smärtan gjorde underverk för min flygrädsla! OK jag kommer aldrig att gilla det, kontrollfreak som jag är men nu känns det helt ok...
Och framförallt kommer man ju dit man vill mest av allt.......UT O RESA ;)
Dela med andra:    

Kommentarer
Rockme säger:
Mer info om EarPlanes och var dom finns att köpa hittar du på http://www.earplanes.se
De kommer att finnas på Apoteket i mitten av november. Gött!
Postat 2006-10-08 08:32  Anmäl
Missx säger:
Jag har alltid köpt mina i England..men de kommer att finnas på apoteket i vinter :)
Postat 2006-09-29 00:03  Anmäl
Ekkan2 säger:
Var fick du tag på dessa öronproppar.???
Postat 2006-09-28 07:21  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet