Stöd Ukraina

Mathilda86s blogg

Torsdag 20 Augusti 2009 - Mostar

Dobro vetche, lite bosniska forsoker vi oss allt pa!!

Mostar, en av alla dem stader som flockas av turister pa dagsutflykter. Sa har pa eftermiddagen sa har all hysteri lugnat sig lite...

En underbar stad och ett underbart land maste jag saga. Vi trivs grymmt bra har i Bosnien och jag kommer definitivt att atervanda.

Dagen borjade med ett tidigt morgonttag fran Sarajevo kl 07.05. Lite stressigt blev det eftersom jag lite sent insag, eller snarare Lollo fragade, om jag hade med min magvaska.. Givetvis inte..sa jag fick springa tillbaka, fullmunderad med tung ryggsack och svettig som bara den!! Men sedan sa var vi pa tagstationen...

Tagresan var HELT underbar! Som att aka runt i Alperna, berg och en gron/bla flod rann mellan bergsmassiven, man finner inga ord utan sitter bara fastklistrad vid fonstret och tittar ut, eller som Lollo brukar gora pa vara tagresor....sover, haha!

I Mostar fick vi tag pa ett suprerbt bra hostel som heter Lena/Magdalena som vi vamt rekomenderar. Annars sa har vi mest hangt i stan och nere vid floden, Stari Grad och den beromda bron som alla aker hit for. Imorgon blir det tag mot Split, byte i Ploce till buss..

Ha det!!!
Dela med andra:    

Kommentarer
Aquaholic säger:
Visst Bosnien underbart vackert! Missa inte att ćevapćić! Och prova läsken Kokta.
Hur är priserna i Bosnien?
Postat 2009-08-21 08:54  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet