Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Söndag 27 Oktober 2019 - Gdańsk Lech Wałęsa Airport

Do widzenia, Polen.

Copyright © Bejjan888™

Vaknar tidigt, fastän vi ”fått” en timme till. Käkade hotellfrukost och checkade ut. Det var inte mer än 300 meter till avgångsterminalen, så det kändes helt okej att gå med väskorna. Det var kort kö till incheckningen och jag blev erbjuden att checka in även den lilla väskan (gratis) så ja, varför inte? Då skulle jag slippa släpa på den i Oslo vid mellanlandningen där ju. Och varför mellanlanda i Oslo, tänker du? Tja, jag var ju tvungen att avboka Lufthansaflyget (som jag bokade från allra första början) pga strejk och detta var ett av de bästa alternativen som fanns.

Denna ridresa bokade jag i första hand för alla bra recensioner som den fått hos researrangören. Den utmärkta maten och bra ridning. Jag hade dock förväntat mig lite mer skolade hästar, än de ridskolehästarna som jag fick rida. Men jag fick jobba på min ful-sits och stärka upp bålmuskulaturen – vilket ändå var målet. Men det var lite jobbigt att hålla reda på när lektionerna började, speciellt på eftermiddagarna. Ibland började lektionerna hela klockslag, ibland halva klockslag. Och man fick alltid fråga en gång extra om tiden som de sa, om det var tiden för samlingen eller om det var lektionen som började då.

Boendet var fint, naturen var vacker och vädret var helt fantastiskt – som det alltid är när jag reser ;)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
48 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
48 veckor sedan
En gråmulen dag
48 veckor sedan
Shkodër och Krujë
48 veckor sedan
Slapp dag... igen
48 veckor sedan