Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Lördag 26 Oktober 2019 - Galiny

Sista dagen i Pałac i Folwark Galiny

Copyright © Bejjan888™

Så var den sista dagen här. Promenerade iväg mot frukosten och såg en glad 1,5 årig hingst rejsa förbi med grimskaftet hängandes efter. Övervägde för en sekund om jag skulle springa efter, men insåg att jag inte skulle hinna få någon frukost i så fall… så valet var ganska enkelt. Samling 08.30 i stallet och jag frågade om de fått tag på fölet – vilket de hade.

Idag fick jag rida en lektion med tre andra polacker (fransmannen och turkiska kvinnan hade båda rest hem nu) och det var hoppning som gällde. Hittills hade alla mina lektioner varit på engelska, men nu var det på polska (även om ridläraren översatte på engelska efteråt) så det var lite förvirrande. Men Tarzan och jag lyckades ta oss igenom en hel bana på sju hinder i alla fall. Och det var inte den Tarzan som jag hade upplevt under uteritten tidigare i veckan. Nej. Nu var det så seeegt, när vi var i ridhuset. Efter ridlektionen var det snabbt in i duschen och packa de sista grejerna för att hinna checka ut till 11.00. Personalen kom och hämtade resväskorna och körde de till receptionen.

En sista lunch kl. 12.00 ingick i priset för ridresan. Och gissa vad det blev? Biffsteken med klyftpotatis och Hot Chocolate Lava Cake till efterrätt. Sen blev det lite dötid fram till dess att min transfer dök upp runt två-tiden. Det var samma chaufför som körde mig till gården, som nu skulle köra mig tillbaka till Gdansk igen. Bilresan tog ungefär 2,5 timmar.

Och det var nu som jag var tvungen att sova en natt på hotell vid Gdánsk Lech Wałęsa Airport, och flyga hem på söndagen med Norwegian istället. Och allt detta pga Lufthansas strejk. Så, nej. Aldrig mer Lufthansa. Checkade in på Hampton by Hilton vid flygplatsen. Personen vid incheckningen var mycket noga med att påpeka tidsomställningen som skulle ske under natten, dvs klockan ställs en timme bakåt. Jorå, jag hade koll på det. Men jag hade lite ågren att jag skulle klanta till det ändå.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
44 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
44 veckor sedan
En gråmulen dag
44 veckor sedan
Shkodër och Krujë
44 veckor sedan
Slapp dag... igen
44 veckor sedan