Stöd Ukraina

Candys blogg

Tisdag 29 April 2008

Det kom ett paket ....

Och det var till mig från mig! Yes det gick vägen. Var på posten för att posta ett paket, och "tanten" på posten säger att det har kommit ett jättestort paket till mig. jaha säger jag, från vem då? Från dig till dig från Thailand. Åh vad trevligt, fast jag har ingen lapp fått, äh gör inget jag skriver en åt dig. Snackar vi om service eller? In med paketet i min lilla Golf, det vägde ju faktiskt 19,85 kg enligt vågen i Thailand, men på min avi som jag hade fått när jag kom hem vägde den bara 19,5 kg. Krympt på vägen. Eller luftfuktigheten som torkat på vägen, vad vet jag,,, Skickade sms till min reskompis på stört eftersom jag vet att hon är på väg till London. Vi undrade faktiskt ett tag om vi skulle återse detta paket. Inte öppnat i tullen, det var helt och rent och det tog 6 veckor och 5 dagar. Vi blev tillsagda 6-8 veckor och det var ändå mest sommarkläder till barnen så det var perfekt tajming. Så alla som är i Thailand eller på väg vet nu att det fungerar att shoppa loss och skicka hem via posten. 600:- för 20 kg och 6-8 veckor. (har lite andra tips som jag delar med mig om ni önskar gällande skicka paket som är bra att veta för att inte fastna i tullen) Så nu är barna lyckliga över sina nya shorts, T-shirts osv. En samling av väskor var det oxå, fast jag har ingen aning om det är jag eller kompisen som inhandlat dessa:-) Skaffa er en trevlig dag och njut av solen.
Dela med andra:    

Kommentarer
Mulle säger:
Vi står nu mitt i "packen" och funderar på hur vi skall få med allt TILL thailand. Kanske skulle behöva posta ett par paket vi oxå. Kommer iallafall att ha gott om tomma väskor därnere om någon skulle vilja låna inför hemresan.
Postat 2008-04-30 07:12  Anmäl
Eleonora säger:
Ja, detta lät ju smidigt och bra, kul när det fungerar.
Postat 2008-04-29 20:02  Anmäl
Grethe1 säger:
Praktiskt, när köplusten är stor och väskorna redan fulla.
Postat 2008-04-29 19:16  Anmäl
Pia1964 säger:
Vad fint att det lyckades så bra! Det ska jag komma ihåg nästa gång. Man är ju inte dålig på shopping, heller..h. Pia
Postat 2008-04-29 18:03  Anmäl
Gullsing säger:
Det var ju rekord, att posten var så snabb.

Gilla
Postat 2008-04-29 17:18  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet