Stöd Ukraina

Annans blogg

Onsdag 18 April 2007

Det finns manga djur i var Herres hage....

Nu ar det tredje gangen jag forsoker blogga, svetten droppar ner i bh:n och det ar VARMT. Forsta bloggforsoket avbrots av stromavbrott, det andra forsoket avslutades efter datorhang.
Befinnermej just nu pa The Hill, en del av Sihanoukville dar vi har bott ett par dar pa det svenskagda Blue Frog, vilket jag varmt kan rekommendera for budgetboende.
The Hill bestar av en hundra meter lang bargata och har frodas karleken... Pa dagarna ligger trottheten och baksmallan som ett tjockt lock, men pa kvallen satter det fart. Vill man umgas med barflickor sa ska man gora det har, och somsvenska acklas jag av det hela, europeiska patetiska aldre man med unga flickor att ta for sig av.
omjag nu ska ta det fran borjan sa flydde vi snabbt fran ochhetual beach vilket var rena cirkusen
Efter Bamboo Island har vi boat har pa The hill, vi gor turer pa marknaden, ett virrvarr av allt i fran grillade gristrynen till fejkmarkesklader ochjuveler. Allt under tak, 50 grader varmt och svetten rinner.
I gar tog vi en tur till nationalparken och en tur pa floden vilket var mycket trevligt, men var batforare talade ingen engelska alls. Vi sag storkar och hager, kungsfiskare och apor, men tyvarr inga tumlare. Pausade pa en absolut underbar strand, men somsagt var inga delfiner.
Det khmeriska nyaret har nu pagatt i x antal dagar och kulmen har varit de sista tva dagarna da man roat sig med att kasta vatten och babypuder pavarann. Vissa nojde sig med att kasta sma pasar med vatten pa forbipasserande, men igarnar vi tog en tuk tuk till stan sa var det bade stora hinkar ochbrandslangar och vi blev jakligt blota.
Visst finns det manga guldkorn har, men jag maste saga att medaljens baksida ar storre en framsidan, det ar for det forsta oerhort skitigt och skrapigt, fattigdomen verkar enorm, droger och prostitution helt oppet, ska detta bli ett kommande resemal pa varldskartan maste man nog valja vilken malgrupp man ska vanda sig till, Kambodja har jattemycket att erbjuda i vad det galler kultur och natur, men det ska nog rinna mycket vatten under broarna innan man lart sig hur man bast tar hand om sin bit pa jorden...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Citypeople
11 år sedan
Hal som en ål..
14 år sedan
Ingenting är heligt...
14 år sedan
Pest eller kolera
14 år sedan
Den blomstertid nu kommer...
14 år sedan