Stöd Ukraina

Greklands blogg

Lördag 11 September 2010 - Karpathos

Det blir inga bilder.....

Jag hade tänkt att dela med mig av upplevelserna här på Karpathos men lyckas inte ladda upp bilder här på RG. Har lånat med en notebook med linux och ställt frågan i RG diskussionsforum varför det inte är möljigt.
Får väl sammanställa allt hemma sen men det var ju så mycket roligare att fixa med här och nu med bloggar och foton....suck

Jag får försöka förmedla med ord vad vi upplever här nere.
Det blåser en del här. Ljumma vindar som inte alls stör. Man får hålla i hatten eller snarare i hjälmen för min del. Jag har nämligen så litet huvud så när det blåser lyfter hjälmen en bit och far bakåt. Hakbanden ger en känsla av strypsnara men den sitter kvar.

Brända? Jo, Hans lite. På scooterns avgassystem står HIGH TEMPATURE DO NOT TOUCH - där nuddar Hans sitt smalben. Brända i solen - nej. Jag skojar om hans ålder när han klagar över sina bensår!

I Olymbos hamnade vi direkt i en turistfälla. Jag kommenterade hantverket. Damen satt och virkade på en sjal och jag ville ge en komplimang. Genast drar hon tag i mig och vill sälja på mig en turkos sjal.
En färg som inte alls passar mig. Hon plockar vidare bland sjalar och gör allt för att få sälja.
Snabbt ser jag mig omkring i butiken. Säger sedan - jag letar efter överkast till sängen, varvid hon ju inte hade det att sälja och jag kunde komma undan.

Till middag valde vi att gå till Mike's som jag hört och läst om. Vilken besvikelse! En överkokt smaklös Kleftiko senare och vi beslutade att inte gå dit mer.
Däremot är den nyöppnade restaurangen IVALA helt suverän. Elias tipsade oss om den.

Elias, ja han märkte snabbt min iver att upptäcka ön med scootern. Siga, siga säger han hela tiden och vi skrattar. Jag klagar över den dåliga spolningen på toan och får klart för mig varför det står en hink i duschen och vi skrattar än mer.
Dela med andra:    

Kommentarer
Ivan säger:
Synd att Olymbos blivit en TT. Men var ju väntat.
Väntar på fortsättningen.Men på måndag åker vi till Montenegro. Då är det Off som gäller.
Postat 2010-09-11 21:12  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet