Stöd Ukraina

Greklands blogg

Tisdag 25 Mars 2008 - Tänndalen

Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen....

...ja, det stämmer.
Frisk luft, massor med motion i form av utförs- och längdåkning på skidor.
Det gör det befogat att äta god mat med efterrätt och vin, öl i bastun och våfflor med grädde.
Man förbränner ju allt!

Jag och Hans for upp i bilen på lördagen och sen kom min son med kamrat med Härjedalingen fyra dagar senare. Fungerade alldeles utmärkt med bussen och tidtabellen var rejält utökad eftersom det var påsk.
Vi befarade liftköer och trängsel i backarna men icke!
Det är så underbart i Tänndalen för även om det är storhelger så behöver man inte trängas. Kanske beror det på att de olika liftanläggningarna är utspridda över ett stort område med Ramundberget, Tännäs, Tänndalsvallen, Funäsdalsberget och Tänndalen eller är intressena olika på de som reser dit.
Exempelvis finns ju Nordic Ski Center med sina många mil preparerade längd och turspår. Sen finns det dem som åker skoter på de många skoterlederna och för att inte tala om det fina fisket som finns ute på isarna.
Vi kommer tillbaka.....mars 2009
Dela med andra:    

Kommentarer
Sirapp säger:
Vi var också i Tänndalen på påsklovet :-) Enligt kyparen på Krogen (i Hamra) blir det aldrig är så långa liftköer eftersom det inte finns boende till fler. Är bilden tagen i Svansjö?
Postat 2008-05-07 17:02  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

Myrran
Myrran säger om Greklands bild "Min vinterfavorit":
Åh, i år som jag inte åkt skidor - snyft! Tänndalen är jättemysigt och hemtrevligt. Har varit där många gånger. Hyrde ni...
6 maj 2009 23:38