Stöd Ukraina

Dalle5s blogg

Fredag 1 December 2006

Dagen före dagen

När jag skriver detta är det 2 dagar kvar tills planet lyfter från Teneriffa för att styra sin nos mot Kastrup, Köpenhamn. Har sett fram emot denna dagen ett tag nu så det känna skönt att den äntligen är här. Har varit här i näst intill 3 månader nu vilket är mer än tillräckligt i den turisthåla jag hamnat på.
Teneriffa är en alldeles för turistbaserad ö för att passa min smak det har jag redan konstaterat.
För en veckosemestrare jovisst, man får några dagar på stranden..man kan besöka Masca och Teide ( 2 sevärda resmål) och ett par ställen till..men sen? Nej jag förstår mig inte på de som vill bo här på obestämd tid och kan trivas med det. Jag förstår mig inte heller på alla de som vill och endast umgås med landsmän, det är något som känns väldigt signifikativt för den här ön. Svenskar som bara umgås med svenskar, engelmän men engelsmän och tyskar med tyskar. Jag trodde alla åkte utomlands för att få se och uppleva något nytt men så är det uppenbarligen inte....ta seden dit du kommer? glöm det på Tenerifa.
Nej jag kommer nog aldrig tillbaka hit, det må vara billigt men jag lägger hellre ut några extra hundralappar och hamnar på mer kulturellt "korrekta" platser.

Min sista tid på ön sen förra inlägget har som resten av min vistelse här varit något omtumlande. Till att börja med så lyckades jag pa samma sekund tappa bort både kamera och plånbok..inte kul..men mitt eget fel...
Jobbet som jag nu äntligen har slutat var av avdelningen längre på slutet. Inget hände och lunken var extremt frustrerande..framförallt då jag mer eller mindre knappt fick prata med en människa under 2 veckors arbetstid...

Nåja nu är det över och jag kan åter se framåt....lägenheten är återlämnad, jobbet avslutat och mina skyldigheter och plikter lika med noll.

Sammanfattningsvis av min vistelse på ön vill jag göra följade slutsats. Efter mitt första misslyckande på det engelska hotellet så gav jag mig själv ett löfte om att inte åka hem med ett misslyckande. Jag känner nu att jag har fullgjort mina plikter. Mina veckor som personlig assitstent har fullföljts och jag känner att jag gjort en bra arbetsinsats och dessutom lärt mig en hel del om både såsom jobbet i sig och även i min egen utveckling som människa!

Hör av mig när mer planer för framtiden finns i mitt huvud och nya utflykter står på dörren....
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet