Stöd Ukraina

Afrikajohans blogg

Tisdag 1 Januari 2008 - Kapstaden

Dagen efter....

ja da var det 2008. Vi firade pa Kapstadens basta skaldjursrestaurang med vannerna Hanna och Jonas som ocksa ar har nere. Hummern till varmratt var inte en halv som hemma utan har fick man 2 var. Sjukt gott.. Vi drack superbra viner och bubbel for inga pengar alls, och manga flaskor blev det.
Vi bor i en stor lagenhet i ett sakert omrade och far frukost pa hotellet brevid varje dag. Vadret ar mellan 25 och 30 och mest sol, skont att slippa regnet i Lusaka.
Sydafrika ar helt fantastiskt. Dessa vyer ar "outstanding". Vi har varit ute pa Godahoppsudden och sett kusten runtomkring. Stranderna ar lang men vattnet svinkallt, har bara doppat fotterna an sa lange. Men jag ska bada nan dag har jag bestamt.
Pa vagen ner slank vi in till Boulders peak och tittade pa pingvinerna, det var skojigt. De ar sa sota nar de vankar fram.
Ja, har nere skulle man ha en lagenhet men priserna ar fantasipengar. Harnere bor det verkligen rikt folk trodde jag sett det mesta i Lusaka men oj oj inte ens i narheten av har. Sen finns det ju sa klart aven massa fattigdom, kakstaderna ar stora och manga.
Vi horde ju att det skulle vara sa farligt har men sa lange man inte flashar med smycken mm hander inget. Man tar taxi pa kvallarna och har koll pa vaskan.
Folket ar otroligt serviceminded och trevliga. Vi trivs verkligen hur bra som helst.
Fast som vi sager hela tiden: det har ar inte Afrika! Det har ar mer som en europeisk stad som har allt.
Imorgon bar det av till Franschoek och vingardar. Vet inte hur jag ska klara av fler dar med vin, det blir verkligen mycket. Men det ar ju sa gott och sa billigt. Dar blir vi i tre dar sen aker Karin och Per hem sa vi far tva dar pa egen hand, det ska bli mysigt. Hoppas vi har internet pa nasta hotell. Tills dess: njut av vara bilder. Puss och GOTT NYTT AR......
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sista dagen i Miami
15 år sedan
Forsta dagen
15 år sedan
Dag 5 Fredag (Vilodag)
15 år sedan
Dag 4 Torsdag
15 år sedan
Dag 3 Onsdag
15 år sedan