Stöd Ukraina

Afrikajohans blogg

Tisdag 3 Februari 2009 - Miami Beach

Forsta dagen

Nu ar vi antligen har. Resan gick smidigt men vi var riktigt trotta nar vi kom fram igar.
Eftersom det var kvall igar nar vi skulle landa fick vi se Miami nattetid, det var grymt haftigt med alla hoghus och neonskyltar. Precis som pa film.... Angrar sa att jag inte tog upp kameran.
Idag har vi bara strosat gata upp och gata ner. Borjar lara oss att rakna nummer pa gatorna, ganska smart faktiskt.
Vi hittade Miami Ink pa Washington Ave och da borjade Matilda sa klart tjata om tatuering sa nu har vi varit inne hos en tatuerare och fatt en JATTEFIN ritning. Ska jag? Den ar ganska stor och mycket farg. Ska jag?
Men i alla fall; det finns sjukt mycket att handla, speciellt i skorvag och coola jeans.
Imorgon bar det av till varldens storsta outlet varuhus, Sawgrass Mill, bara ca 400 butiker.
Da vi inte firade Johan sa mycket igar pa hans 6 timmar langre fodelsedag ska vi nog snart ga och ta var forsta amerikanska alkoholhaltiga dryck och skala.
Det enda sprak man hor ar spanska sa den amerikanska kanslan har liksom inte riktigt kommit annu men vi ska ju ut och kora lite bil sa da kanske vi far uppleva lite annat.
Vill bara avsluta detta inlagg med att saga att lordagen var helt magisk och battre an vi nagonsin hade kunnat dromma om. Tack alla kara for att ni var med denna viktiga dag. Vi har inte sett ett enda kort sa vi vore glada om kanske nagon kan skicka till vara mejl. Bara ett sa vi kan se att det inte var en drom.
Puss sa lange.
Matilda (snart gaddad) & Johan (fegis)
Dela med andra:    

Kommentarer
Ekorrholn säger:
Tatuering? Nej!!!! Morsan
Postat 2009-02-12 17:17  Anmäl
Elly säger:
Alltså en tatuering är ju alltid en tatuering MEN en tatuering från MIAMI INC... ja det är ju något speciellt! De är ju helt enkelt grymma!!
Låter som om ni har fåt en härlig start, å när ni bilar runt, glöm inte att svänga förbi och gör en utflykt på EVERGLADES, DET kommer ni inte ångra, häftigt säger jag bara!
Jag skall lägga in mina bilder i datorn så skall jag nog leta fram ett kort som jag kan skicka till er. Men visst var det en dröm, men en verklig dröm;-)
Kram på er
Postat 2009-02-04 10:39  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sista dagen i Miami
15 år sedan
Forsta dagen
15 år sedan
Dag 5 Fredag (Vilodag)
15 år sedan
Dag 4 Torsdag
15 år sedan
Dag 3 Onsdag
15 år sedan