Stöd Ukraina

Hansiaxelssons blogg

Torsdag 27 Februari 2020 - Koh Lanta
Resealbum: Thailand 2020

Dag 6. Transportdag.

22,7 C i poolen, knappt badbart😹. Jo, det blev ganska skönt efter ett tag😉.

Vi ska flyga till Krabi idag klockan 1605. En bil ska ta oss dit klockan 1400, för 300 bath.
SÄ under förmiddagen slappar vi vid poolen nÄgra timmar. Klockan tolv ska vi checka ut. Ett hÄl pÄ tvÄ timmar uppstÄr. Det kan man fylla med fotmassage. Eller sÄ kan man kan ju alltid stoppa i sig nÄ't Àtbart, sÄ det blir en liten Ninja Burger för mynten jag samlat ihop.
NÄgra minuter över tvÄ har fortfarande den bil vi bokade igÄr, inte kommit. SÄ vi fÄr be hotellet köra oss. 300 bath iallafall.

AirAsia fungerar perfekt som vanligt. Vi bokade flygbiljetterna redan i början av hösten 2019. UngefÀr en tusenlapp SEK/person har jag för mig. Vi landar nÀstan i tid. Fick vÀnta in en Amerikan som hade problem i sÀkerhetskontrollen.

I Krabi stÄr vÄr chaufför och vÀntar. Det fixade vÄrt boende, Lanta Pearl Resort för 2500 bath.
NÀstan 2 timmar senare, kommer vi fram till resorten. Det tar den tiden med bil, plus en liten "bilfÀrga", frÄn Krabi flygplats till Long Beach pÄ Koh Lanta, utan trafik.
Det har blivit mörkt, sÄ stÀllet fÄr utforskas imorron. Vi hinner fÄ i oss lite mat och en Chang innan dom stÀnger restaurangen.

Anne och Hans
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inlÀggen

Brandlarm och flygplatskaos
38 veckor sedan
Rundvandring pÄ Guinness
38 veckor sedan
Kilkenny Castle och Hurling
38 veckor sedan
Ring of Kerry
38 veckor sedan
Cliffs Of Moher
38 veckor sedan