Stöd Ukraina

Hansiaxelssons blogg

Fredag 28 Februari 2020 - Koh Lanta
Resealbum: Thailand 2020

Dag 7. Pool och strandhäng.

Klockan ringer 0730. Alldeles för tidigt. Sovit dåligt i en för varm bungalow. Vi får justera AC'n lite bättre. Eller köra fläkten istället🤔.
Frukost utan wienerbröd😣. Det är andra tider. Idag blev det yoghurt, musli, färsk frukt och en kopp kaffe.
Efter frukost/morronmat blir det poolen fram till lunchtid. Den här poolen är badbar. 30,1 C grader. Mitt på dagen är det för varmt att ligga i solen, så då kan man ju svalka sig med en kall Chang vår terass. Vår bungalow ligger precis vid poolen, bara en gång emellan.

På eftermiddagen går vi ner till stranden, som ligger c:a 100 meter ner för gatan. Long Beach gör skäl för sitt namn. En lång fin sandstrand i en vid båge. Klart och fint badvatten. Det är 30,2 grader i vattnet.
De andra går hem och jag lägger mig på stranden. Somnar tydligen, för helt plötsligt är har det gått en timma.

Kvällsmaten äter vi på en restaurang på stranden. Idag blev det gul curry. Har snart gått igenom alla färgerna. Massamann är nog den godaste än så länge.

Lanta Pearl Beach verkar vara det bästa stället på gatan. Vi är supernöjda än så länge.
Poolen är inte så stor som den verkar på Booking.com. Bilden ljuger!! Men den är fullt ok. Poolen öppnar....mellan nio och elva, Thaitid och stänger....ja, Thaitid. 1800?

Nu är det sängtid efter en ansträngande dag.

Anne o Hans
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Brandlarm och flygplatskaos
39 veckor sedan
Rundvandring på Guinness
39 veckor sedan
Kilkenny Castle och Hurling
39 veckor sedan
Ring of Kerry
39 veckor sedan
Cliffs Of Moher
39 veckor sedan