Stöd Ukraina

Hansiaxelssons blogg

Lördag 29 Februari 2020 - Koh Lanta
Resealbum: Thailand 2020

Dag 8. Poolhäng och strandsläng.

Redan klockan 0900 ligger vi vid poolen. En del av oss läser böcker, andra läser utflyktsbrochyrer...eller bara slappar.
Tiden rinner iväg och det skulle ha varit Changtid, om det inte varit för att Mojito'n endast kostade 100 bath. Det finns alltid tid för en Chang senare.

Lunchen beställer vi också vid poolen. Jag provar en thailändsk rätt med små skålar av jordnötter, små ingefärabitar(spicy), rostade kokosflingor, små bitar av lime, röda/gröna chilibitar(too spicy😥)och i mitten en "sås", söt och liknande en marmelad. Kommer inte ihåg namnet på den🤔.
Jättegott men chilin blev kvar. Allt för stark.

Vid tre-tiden ska de andra vila. Jag vilar på stranden med min bok och ett par dopp i havet.

Middagen intas på samma ställe som i går. Trevligt ställe med bord och stolar i bambu och sedvanlig eldshow på stranden.

Vi läser och diskuterar mycket om Coronavirusets spridning. Vi känner oss mycket trygga här. Vi sköter vår handhygien med mycket sprit,(på händerna😁). Speciellt inför måltider och efter att ha hanterat pengar eller menyer t. ex.
Innan vi färjades över till Ko Lanta, blev vi skjutna i pannan med en termometer.

Anne och Hans
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Brandlarm och flygplatskaos
39 veckor sedan
Rundvandring på Guinness
39 veckor sedan
Kilkenny Castle och Hurling
39 veckor sedan
Ring of Kerry
39 veckor sedan
Cliffs Of Moher
39 veckor sedan