Stöd Ukraina

Leroslovers blogg

Onsdag 25 Juni 2008 - Karpathos

Dag 5 - 7 pa Karpathos

Dag 5, mandag. Sol och bad pa narmaste stranden. Min kollegas foraldrar som akte pa samma resa som oss men bara 1 vecka, traffade vi pa kvallen, at en god middag och sedan nagra drinkar i Pigadia hamnen. Fortfarande ingen storre aktivitet som ni forstar. Kampar med forskylning och tar det mest lugnt.. Snart har vi bil....

Dag 6. Sol och bad igen, mar inte bra alltsa. Det blev sa att sambon hamtade take away (Pita Gyros) pa kvallen for jag bara sov, sov och sov. Efter vi atit blev det mer sova sova sova

Dag 7. Lite piggare och tur ar det. Kl 10 i receptionen skulle vi traffa biluthyraren enligt avtal. Hon kom kl 10.01. Knappast nagot att klaga pa! Vi kor ivag nerat flygplatsen till. Forsta stopp Amopi men vi bara tittade lite har. Stannade inte nagon langre stund. Sedan ner till badplatsen Diakoftis, nedanfor flygplatsen. Fantastisk strand med otrolig sandbotten och blatt hav. Tyvarr blaste det lite sa man blev 'sandblastrad'. Men det ar inte omojligt att vi aker tillbaka hit pa lordag.

Sedan aker vi till Arkassa pa jakt efter lunchstalle men hittar ingen, sa vidare till Finaki dar vi at lunch. Tillbaka till Arkassa for att sola och bada pa Agios Nicholaos stranden. Vilka vagor! Kanonkul! Hoppa och studsa i hoga vagor nar det ar sandbotten ar det basta vi vet. Laaaaannnnggg stund i vattnet.
Forkylning eller inte.....

Sedan akte vi via Menetes, en jattemysig bergsby (inte sa hogt, det kommer imorgon :o) och sedan hem.
Parkerade bilen och gick senare ut och at gott: fisk souvlaki. Medan jag skriver detta ar det fotbollsmatchen mellan Tyskland och Turkiet, just nu star det 1-1 och vi haller pa Tyskland, nar vi inte kan halla pa Sverige. eller dom andra nordiska, Grekland, eller Holland sa far det bli Tyskland.

Tank om det blir Ryssland - Turkiet i final!!??? En san sensation!\
Vi hors om nan dag eller tva igen.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet