Stöd Ukraina

Flys blogg

Fredag 23 Maj 2008 - Córdoba
Resealbum: Málaga 2008

Dag 5

Som jag tidigare skrivit så var min resa ursprungligen tänkt att innehålla en resa med höghastighetståg mellan Madrid och Malaga. Då jag fick lägga detta på is så blev det ju Malaga för hela slanten, men då jag såg på en pendeltågsstation att man kunde åka till en närbelägen ort norrut från Malaga med detta tåg så väktes mina förhoppningar om att ändå få testa det en kort bit, så dagens utflykt började med att ta pendeltåget till Malaga. Väl där så skulle jag köpa tågbiljeten på deras central, och det var inte det lättaste. Tog nummerlapp och fick nr 285 och då betjänades nr 209. 30 minuter senare hade 4 nr förflutit så jag blev lite stressad att inte hinna köpa biljett innan tåget skulle gå. Efter ytterligare en tid upptäckte jag en kö som gick ganska snabbt och det visade sig att det var en kö för att köpa biljetter till tåg som gick inom 2 timmar, så där hamnade jag och fick min biljett ganska snart därefter.
Efter en kortare lunch så var det äntligen dags!!!
- Lite speciellt är det när man går ut till tågen i Spanien, då måste man röntga sitt bagage, liksom på flyget. Det är väl en åtgärd som tillkom efter tågsprängningen som de hade för något år sedan.
När jag kom ut på spårområdet såg jag underverken. Wow, tänkte jag! Döm av min förvåning när det stod ett regionaltåg liknande SJs Intercitytåg vid min perong... Det visade sig att det var detta tåg jag bokat biljetten till - det är inte lätt att vara utomlands. Så där satt jag och kånkade fram och tillbaka mellan Malaga och Cordoba under drygt 2 timmar på ett vanligt tåg, hur roligt var det... Det blev dock en espresso på Cordoba station, vilken har gjort det i Sverige ;-)

Irriterad över dagens misslyckande + att jag inte provat på nattlivet på riktigt gjorde att jag denna kväll bestämde mig för att satsa på detta till 100 %. Så efter Middagen och några kvällsdrinkar - idag förstärkt med mer koncentrerad vätska - så tog jag en taxi vid 12-tiden till Porto Marina som jag fått tips på hade ett aktivarenattliv än i Torremolinos. Detta såg också ut att stämma, det blev en del barer och 2 diskotek innan hemfärden skulle verkställas. Blev dock inte riktigt klok på hur dans/kontakten med det motsatta könet fungerade, såg lite för erotiskt ut för mina ögon, någon som vet hur det funkar?
Det var ganska svårt att hitta en taxi och eftersom jag aldrig varit i Porto Marina tidigare och det nu var mörkt + att min navigator (hjärna) inte var i balans så blev det några rundturer i en del hotellområden innan jag till slut hittade en bil.
Uppgav mit hotellnamn, men det hade han aldrig hört talas om... efter 10 minuters diskuterande så nämnde jag det andra namnet som jag fick reda på när jag kom ner första dagen och då trödde han gasen i botten... Hemkomsten landade på 04.30
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
38 veckor sedan
Långa promenader
38 veckor sedan
Kvällen var bäst
38 veckor sedan
Avfärd
38 veckor sedan
Sista dagen
46 veckor sedan