Stöd Ukraina

Flys blogg

Torsdag 22 Maj 2008 - Marbella
Resealbum: Málaga 2008

Dag 4

Denna soliga dag väntade Marbella ett besök från turisten från Stockholm. Appropå detta så blev jag faktiskt förvånad att det inte var fler svenskar där. Det var sällan man hörde detta språk, utan det dominerande var i fallande ordning: Spanska (turister alltså) engelskmän, tyskar, norskar, svenskar och en o annan fransman och dansk.

Som sagt så var dagens begivenhet Marbella. Dit gick inga tåg så det fick bli buss. Låg en busstation i centrala Torremolinos. Bussturen gick från Malaga till Marbella och från T kostade det 3.80 € enkel resa. Bussen gick minst en gång per timme och jag blev imponerad över standarden i bussen, det var som en turistbuss och med bra AC. Turen från T tog drygt en timme.
Här var det också kuststäckan som framförallt intogs och denna var inga större skillnader jämfört med de andra orterna. Man hade ju hört att Jetzetarna skulle vara här, men dom lös lite med sin frånvaro under mitt besök. Dock blev tiden kort för att utforska centrumet så det är möjligt att de gömde sig där...

Väl hemma blev det den sedvanliga rutinen med dusch drink o mat på hotellet. Satt och funderade på att det var mycket äldre människor där och på mitt hotell så var jag i princip den enda personen under pensionsåldern... Tyckte detta var lite tråkigt och det hade säkert livat upp lite i baren och med stämningen om det hade varit lite mer blandad ålder. MEN just när jag satt och funderade på detta kom ett busslass skolungdomar och intog hotellet och de var festsugna och sprang och skrek i korridorren mm och eftersom jag var trött denna kväll så hade jag lagt mig tidigt för att vara pigg dagen efter, men det blev ingen tidig insomning... och då tog jag tillbaka det jag tänkt innan - Det var ändå ganska behagligt med bara pensionärer...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
39 veckor sedan
Långa promenader
39 veckor sedan
Kvällen var bäst
39 veckor sedan
Avfärd
39 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan