Stöd Ukraina

Flys blogg

Onsdag 21 Maj 2008 - Fuengirola
Resealbum: Málaga 2008

Dag 3

Vaknade till ännu en solig och varm dag, runt 28 grader var det de flesta dagarna. Efter frukosten så var det dags att aktivera sig igen, och då jag kände att jag hade fått en överblick av Torremolinos, så ville man ju vidga vyerna. Då det gick "pendeltåg" till Fuengirola, där jag också tittat på hotellalternativ, så fick det bli en resa dit idag.
Resan dit gick på 1,30 € (lärde mig senare att om man köpte ToR så kostade det 1,97 €). Tågen gick varje halvtima och de var punktliga och fungerade bra och de ropade även i högtalarna på engelska.
Fuengirola kändes ungefär som Torremolinos, fast något större. Hade också en lång strandpromenad som man flanerade på

Vid hemkomsten till hotellet märkte jag att jag blivit bränd av solen, framförallt i nacken och på armarna och det tilltog allt mer under kvällen. Det är inte kul att ha ljus hud och bli som en kokt kräfta bara efter någon timma i solen. Lyckligtvis låg det ett apotek precis sidan om hotellet och då de har siesta mitt på dagen så var det öppet på kvällen, så detta fick jag besöka för lite after sun kräm.
- De kommande dagarna börjades med insmörjning av solfaktor 15...

Vid kvällsdrinken denna kväll blev det vykortsskrivning - eller rättare sagt den modernare formen av detta, SMS och MMS.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
39 veckor sedan
Långa promenader
39 veckor sedan
Kvällen var bäst
39 veckor sedan
Avfärd
39 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan