Stöd Ukraina

Flys blogg

Tisdag 20 Maj 2008 - Torremolinos
Resealbum: Málaga 2008

Dag 2

Då var det dags att utforska semesterorten, och för att kunna göra detta måste man ju ha mat i magen så frukosten intogs i hotellets restaurang. Generösa tider, 07.30-10.30 serverades denna.

Innan jag begav mig ut så tänkte jag hyra en "safty-box". Fanns på rummet, mn man fick nyckel o hela låscylindern i receptionen (kostade 3 euro per dag + deposition på 10). När jag kom upp och skulle installera detta så visade det sig att det redan satt en cylinder där. Ner till receptionen för att påtala detta och de ringde efter en vaktmästare som kom senare på kvällen.
Det måste ju ha känts lite märkligt för de som bodde där innan och hyrt en boxför att vara rädda om sina saker och sen åka från dem själv... För det fanns saker i boxen när han öppnade det...

Ut i solen, för det var en strålande dag, med sol och 28 grader. Hur hittade man till stranden? Hotellet skulle ligga 800 meter från stranden, och eftersom jag var nyfiken så skulle jag klara detta själv, blev en ganska lång omväg, då jag inte hittade trappan ner till stranden, så nästa gång frågade jag, och då gick det lättare, men det var mer än 800 meter... Väl där nere så var det som vilken semesterort som helst vid medelhavet (som om jag varit på alla....) Oändligt lång strandpromenad, marknadssäljare och massor av restauranger med snarlikt utbud, men med gäster på i princip alla.

Då jag beställt "all inclusive" när jag bokade hotellet, då detta inte blev så mycket dyrare så måste jag ju prova lunchen (blev 2 ggr) och jag måste säga att här blev jag imponerad. Buffé med många olika rätter och dessert med glass mm också. Här var det också generöst med serveringstider, 12.45-15.15.

Efter detta blev det utforskning av centrum och inhandling av vatten och kvällsdrinken, som intogs på hotellbalkongen varje kväll efter duschen.
Blev inte så imponerad av orten, kändes ganska sliten och fick en liten känsla av öststad när man såg byggnaderna. Det är dock inte för arkitekturen man åker hit...

Mycket promenad blev det, så en vila inför middagen krävdes ju... Fick ju även pröva på middagen, då detta ingick, dock blev det inte alla kvällar. Lika imponerande detta som lunchen, men ungefär samma standard som lunchen. middagstiderna var 19.15-21.45. Blev interiktigt klok på om vinet ingick, för en gång fick jag betala för det, men de andra kvällarna (och lunchen) gjorde jag inte det....

Vid kvällsrundan så slog det mig att det var mycket lugnt, nästan inget nattliv alls, vilket jag trott att det skulle vara.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
40 veckor sedan
Långa promenader
40 veckor sedan
Kvällen var bäst
40 veckor sedan
Avfärd
40 veckor sedan
Sista dagen
48 veckor sedan