Stöd Ukraina

Leroslovers blogg

Lördag 4 Oktober 2008 - Desenzano del Garda

Dag 4 i Desenzano

Ibland blir saker inte riktigt som man tankt.... Efter blogg inlagget igar var jag ivag till turistinformationen for att se hur vi skulle fa ihop det vi ville gora med transporter bl a. Det gick inte att fa ihop det! Batar slutade ga vid 19 tiden, bussar slutade ga vid 18 tiden, taxi ar 'svindyrt'. Sa vi fick komma upp med en plan B.

Vi hade stralande sol och vackert vader under storre delen av dagen. Vi kunde inte komma till Lasize och honungsfestivalen, inga batar dit. Vi kom inte heller till Vinfestivalen med p g a att vi inte kunde komma hem igen pa ett vettigt satt. Sa istallet akte vi ut till den mysiga byn Sirmione som ligger pa en halvo i sodra Gardasjon. Pa eftermiddagen rullade det in morka moln och det borjade regna riktigt ordentligt och aska.
Vi bestamde oss for att aka hem med en bat tidigare an vi planerat for.

Senare pa kvallen borjade det storma riktigt ordentligt. Utanfor hotellet finns en pir med fyr och innanfor denna pir finns ett antal segelbatar fortojda. Det slog in jattevagor over piren, riktigt haftigt. Jag filmade detta med hjalp av Nightshot plus som finns i min videokamera. Bilderna blir svartvita men det spelar ingen roll nar det galler nattbilder.

Vi far se hur det gar med dagens plan. Nu skiner solen igen, men det ar mycket klarare, inte sa disigt och lite svalare. Vid 10 tiden kommer vi att aka till Verona och mojligen att vi stannar i Lasize och/eller Bardolino pa vagen tillbaka senare i eftermiddag.

Inte sàker pa om jag hinner skriva nagot mer idag. Imorgon kommer vi att aka tidigt harifran sa det ar mojligt att nasta blogginlagg kommer hemifran.

Ha en bra dag!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet