Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Måndag 3 Juni 2013 - Cody

Dag 36

Blev en lugn dag idag. Tar på krafterna att flänga runt hela tiden. Det är ju inte så att man sitter still vid en pool.
Har hunnit tittat på tv ett par gånger sen jag kom hit. Bland annat såg jag Magic Mike :)

Men jag har sett mycket, så mycket att man inte ens fattar det än. Läser igenom min blogg ibland och tittar på bilderna och försöker intala mig själv att det ÄR jag som tagit bilderna. Det ÄR jag som upplever min största dröm.
Innan jag körde uppåt mot Montana ringde jag ett par ranchkontakter då jag vill arbeta för logi. Första svarade inte, andra låg och sov, tredje sa: Oh, it´s wrong number sweetheart.

Ja alltså när en cowboysare säger sweetheart på amerikanskt vis så smälter man även om man inte har någon aning om hur han ser ut.
Det är något speciellt med vissa dialekter. O hur många svenska män säger exempelvis hjärtat till främmande kvinnor? Jag får helt enkelt packa ned en cowboy i resväskan med mig hem :)

Kanske ska berätta lite om US and A.
- Deras vecka börjar med söndag!?
- Högerregeln existerar inte utan den som stannar först kör först.
- De allra flesta ler när man möter dom.
- De säger excuse me väldigt ofta trots de knappt är i vägen.
- De börjar alltid med Hey, how are you?
- De slutar alltid med Have a nice day!
- Blinkar pilen gult när man ska svänga betyder det att man kan svänga när det är fritt.
- Man får svänga höger vid rödlyse.
- De flesta badkar är lodräta på båda sidorna vilken innebär nackspärr, hur tänkte dom där?
- De flesta kör runt i stora bilar för att vägarna faktiskt inte är byggda för finbilar och kjolpaket.
- Man ska ge dricks stort sett överallt, när man ätit, när man lämnar rummet..
- Skatten är oftast inte i priset utan läggs till.
- Man får höga böter om man skräpar ned vid vägkanten.
- Böter blir det dubbla vid vägarbeten.

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan