Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Lördag 20 Juli 2013 - Cincinnati-Northern Kentucky International Airport

Dag 83

På morgonen fick jag ringa till taxi och beställa tid medan jag åt frukost. Fick denna gången en mycket trevligare taxichaufför så jag bestämde mig att trots allt strul och missad familjeträff så skulle denna hemresan bli positiv.

Tog på mig denna färgglada tröja och genast fick man respons från andra. Tjejen i säkerhetskontrollen höll med att hon inte heller tyckte om mornar.
Efter lite väntande lyfte jag mot John F Kennedyflygplats.
Väl framme i NY fick jag vänta ytterligare några timmar i gaten. Köpte lite sallad, satt vid datorn och lyssnade på musik. Köpte lite billig sprit som gjorde handbagaget liiite tyngre.
Kom på planet men nu var det problem med det incheckade bagaget.
Sen kom thunderstorms så markpersonalen var tvungna att gå inomhus för deras egen säkerhet. Det gjorde att allt blev försenad då även det bara var en startbanan i drift.
Fick vänta i cirka två timmar innan vi lyfte.

Flög med Delta istället för SAS och blev imponerad av deras utbud på filmer och musik. När jag bläddrat genom halva B i alfabetet hade jag beslutsångest :)
Det bästa var också att de hade en skiva av Keith Urban :D
Sov ett par timmar innan vi landade i Köpenhamn. Nu var det inte långt kvar. Köpte biljett till tåget som var lite försenat men 25 min var ju inget att klaga på.
Klockan 16 svensk tid var jag äntligen hemma i Blekinge igen.
Var skönt att komma hem igen, borta bra men hemma bäst. Blev bortskämd av familjen med mat och hjälp att bära väskorna.
Tack till familjen som ställt upp med räkningar och lägenheten, utan er hade det inte gått.
Och så vill jag tacka alla er som har följt mig dessa 1740 svenska milen genom USA och kommenterat på bloggen eller på Facebook, utan er skulle resan blivit väldigt tråkig och ensamt. Man vill ju ändå dela med sig av glädjen när man reser.
Nu är det massa jobb framöver och allt annat man vill göra, vem vet vart nästa resa bär hän. Vi kanske ses? :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan