Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Onsdag 29 Maj 2013 - Yellowstone National Park

Dag 31

Begav mig mot västra Yellowstone. Tog två timmar och körde även igenom Montana. Så jag fick samla lera i Idaho (grävde från en grusväg, hoppas ingen såg mig får då hade de låst in mig) och jord i Montana.
Kom till Yellowstone vid 12.15 och tänkte att detta tar ju inte så lång tid...
Mötte denna skylten det första jag gjorde.
Förstod rätt snart varför då jag mötte dom vid vägkanterna...
Plockepinn
En hel flock med bisonoxar.
Och så kom man till de där varma, mysiga källorna.
Sist i är en fegis!
Handikappsparkeringen var visst redan upptagen..
Här har vi Gibbon Falls på 26 meter.
Lerbad någon? Sägs ju att det ska vara så himla hälsosamt :)
Har gått naturvetenskap, är rätt så bra allmänbildad och tror mig har koll på det mesta. Och så kommer man hit...
Så inser man hur lite man vet om denna jorden egentligen.
Man känner sig nästan dum i huvet. Detta är ju som en annan planet!
Ja okej detta är väl lite mer normal natur.
Men så kommer det här.
Undra om det någon smart som ens provat..
Verkligen gästvänligt..
Hade detta varit i Sverige hade det bara varit måsskit...
Ser riktigt badvänligt ut..
Och så lite mossa eller nåt mitt i allt elände.
Pax att inte hämta virket!
Såg vid ett par ställen att de hade räfsat vid hålen. Men om det nu står att det är jättefarligt att gå utanför trailen, varför ska man räfsa där då? Säkert någon praktikant de skickade ut...
Å andra sidan, vem kan säga att trailen är säker? Ingen som vet vad som händer under marken. Finns det stora hål och helt plötsligt kan explodera ett par meter ifrån så kan det väl göra det under en också? Nåväl, hela Yellowstone är ju en vulkan så ingen går säker. Ingen i hela världen typ för den kommer "släcka" solen...

Letade efter Black Pearl men hittar ingen..
Bakterier lever här trots de höga temperaturerna. Så berodde på temperaturen blir det olika färger.
Såg även spår av djur, bison eller nåt. Kanske inte det smartaste djuret?
Antar att de inte sett Ice Age.

Kolla 0.40 in i filmen. "Don't fall down there, i f you do....you gonna burn and die" :D hehe

Regnade till och från hela dagen så det blev inte så fina bilder jag hoppades på. Trött och kall skulle jag leta upp någonstans att äta. Var stängt så jag fick köra ut ifrån Yellowstone till Gardiner.
Tog en dyr hamburgare och körde en bra bit för att hittade en grusplan att sova på. Inte många grader så det gäller att svepa in sig med alla kläder och filtar man har.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan