Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Tisdag 28 Maj 2013 - Idaho Falls

Dag 30

Tänk att jag nu varit i United States Of America i 30 dagar!
Vill passa på att tacka alla som följer mig och kommenterar både här och på Facebook! Resan blir inte lika ensamt när man får så mycket stöd hemifrån, ty det inte alltid är lätt att resa själv så länge. Men man växer när man aldrig kan rådfråga någon utan alltid får lita på sig själv. alltid lösa problemen själv. Fast visst är det mycket enklare att vara själv, jag kan resa vart jag vill och stanna precis när jag vill.

Idag körde jag genom Boise och postade äntligen alla vykorten från San Francisco, San Diego, Grand Canyon och Yosemite!
Det är inte lika många brevlådor här som i Sverige kan jag lova. Och när man väl ser en kan man inte alltid stanna och leta upp vykorten! Kan meddela att det ena redan fått transportskada men det har hängt med i över 730 mil innan det ens blivit postat :)

Körde på väg 86 väldigt länge...
Sådana här mojänger har dom när de vattnar sina åkrar.
Körde inom Glenns Ferry för att tanka. En gallon kostar $3.76. En gallon är 3.8 liter och dollarn ligger på runt 6.5 kr. Så då blir det om jag räknat rätt 6.4 kr/litern? (Var längesedan jag gick naturvetenskap) :)
Fick inte med hela men här kör dom lastbil på lastbil på...
Och inte finns det någon maxlängd på 25.25 m.
Alltid kul med dessa skyltar. Buckle up, it's the LAW ;) Nedskräpning kan dessutom ge böter på $6000 (står olika på vart man är men detta är det mesta jag sett)! De ni, skulle det vara i Sverige med...
Efter jag ätit på Taco Bell såg jag denna butiken bredvid motorvägen precis innan avfarten, aa sväng av sväng sväng!
Varför har de inte sådant här i Sverige? Massa olika militärkläder, väskor, armytröjor, roliga barnkläder (varför kan de inte ha det i vuxenstorlek?) och allt som man kan ha när man är ute och campar. Hade behövt hyra lastutrymmet på flygplanet på väg hem, (och råna en bank)...
Amerika har ju så snygga uniformer!


Japp nu passar man in bättre! Märks kanske att det är en manlig butik...
Får väl döpa Tåjååtan till Grållen som min första bil hette, en 740 givetvis :)

Blev detta inköpet efter att ha gått runt i beslutsångest. $23 gick det till.
Blev lite imponerad av mig själv att det faktiskt blev feminima kläder :)
Fanns byxor i samma stil som tröjan men bara barnstorlekar, ååå! Har ju ÖoBs versioner av militärbyxorna hemma men dessa var så snygga med lila/grå/vit/svart.
Var väl någon mening med det, ska orka bära hem allt. Kommer ju eventuellt ta tåg sista tiden på resan.

Nu ska jag försöka bestämma mig vart jag ska åka i Yellowstone imorgon. Förslag någon?
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan