Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Måndag 27 Maj 2013 - Boise

Dag 29

Packade ihop mina saker för femtielfte gången och körde från Nevada till Oregon.
Regnade till och från hela vägen.
Passade även på att ta grus från denna delstat, femte i ordningen. Här kör man i 90 km/h och när man passerar gränsen till Idaho blir det 110 km/h.
Även i denna delstat hade varierande natur.
Inte lätt vara kissenödig när det är mååånga mil mellan mackarna och inte en buske att gömma sig bakom :)
5 h i bilen, på med bra musik!

• It’s the chance we take that makes us great, Turns our lives around*

Övergivet någonstans mitt i ingenstans.
Tur jag slipper tvätta bilen för hur sjutton ska man nå taket? Har problem på min lilla V70 där hemma...
Får se om jag blir lika mycket vän med denna som med Mustangen. Är ju en Tåjåååta...
Fast väldigt bra att köra i dessa rough roads.. Man slipper krypköra in vid varje mack. Och dessutom har jag blivit vän med konstantfarthållaren *jippii*.

Körde över Snake River.
Söt skylt som varnar för traktorer som jag även fick varse om direkt efter jag tagit bilden. Hmm, kanske ska ta mindre kort i farten..
Jobbet följer med mig överallt!!
När jag checkat in i Boise i Idaho letade jag efter en tvättstuga i regnet.
Så nu har man lärt sig hur det fungerar. Kostade $1.25 per tvätt och så 0.25 för att torktumla 6 min.
Internet i mobilen fungerar igen den 29 maj så jag får välja hotell med wifi så jag har någon hum om vart jag ska näst.
Tog en tidning om Yellowstone i receptionen och hittade massa småstäder i Wyoming som jag måste till!
Kommer aldrig hinna till en ranch :)
Dela med andra:    

Kommentarer
Emelierssel säger till Mop:
Ja tänk sen om några år när man kan berätta om denna fantastiska resa och inse att det faktiskt var jag, blott 25 år som flög över Atlanten alldeles by myself :)
Postat 2013-05-29 02:11  Anmäl
Mop säger:
Är ett nöje o följa din blogg. Du hittar objekt att fotografera som är blandat med humor, historik o naturupplevelser.
Säger likadant som en av dina vänner- Du modiga kvinna.
Postat 2013-05-28 08:33  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan