Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Söndag 26 Maj 2013 - Winnemucca

Dag 28

Körde mot Reno för att lämna in min älskade Mustang. Blev 730 svenska mil och 118 h i den. När jag hämtade den hade den bara gått 409 mil. Så jag kan stolt ta på mig äran att ha kört den mest :D

Tänkte hinna äta på Denny´s men där var så mycket folk så jag körde vidare till flygplatsen för att byta bil. Hade bokat den billigaste bilen med CD-spelare på morgonen via internet vilket krånglade då också givetvis. Lämnade tillbaka den fulltankad och gick in för att hämta ut min nya medan jag hade väskorna kvar i Mustangen.
Där fungerade inte mitt kreditkort trots de där hemma betalt räkningarna på det. Jahopp. Tog mitt depitkort men där var inga pengar och internet i mobilen fungerade inte så jag kunde inte föra över pengar. Sa det till honom och det visade sig att det var gratis wifi på flygplatsen.
Förde över pengar och det fungerade. Bara det att han fick dra 200 dollar extra bara för att det inte var kredit! Tack! Andas!
Han frågade om jag ville lägga till 3000 kr så fick jag en Mustang igen men sa att jag ville inte lägga till något. Fick då ut den här!
Han kanske anade att Mustangen har legat risigt till både en eller två gånger för dessa trottoarkanter.
Dock känner jag mig väldigt liten i den här och så drar den ju lite mer också. Jaja, istället för att bli överkörd i Mustangen så kan jag bara bli påkörd i den här.
Bara till att lista ut vad alla knappar är till, dock fungerar inte kontantfarthållaren :/

Kunde sen äta på Denny´s eftersom jag längtade efter den där tortillan jag åt i Los Angeles. Var ju givetvis inte alls lika bra gjord och vattnet var direkt från kranen, smakade klor. Tänkte hoppa över dricksen men då säger den rackaren när han ska dra kortet om jag vill sätta dricksen på det och hur mycket. Och inte kan snälla Emelie säga nej...

Dags att köra mot ingenstans!
På med Keith Urban och så blev livet mycket lättare igen. Nu är det ju amerika på riktigt med en SUV.


Här får man inte ta upp liftare, tror jag kör över personen om jag ser någon! Desperata fångar vill man ju inte träffa på.
Körde i si sådär 4 h innan jag kom fram till Winnemucca för att leta billigt motell. Körde från ena till det andra för att hitta det billigaste. $69 utan wifi. $ 70 med wifi och med taxes, $49 utan wifi, $95.. Kom till ett som kostade $70 med wifi så jag tog det. Kände att jag behövde internet för att veta vart jag ska ta vägen imorgon.
Sen när jag betalat och gick till rummet såg jag det stod 77. Taxes givetvis, ååå! Kunde jag ju tagit det andra.
Jaja smakar så kostar det. Fick ett badkar i alla fall.

Lilla Winnemucca är livligare än storstäderna. Trodde först det var skottlossning men var fyrverkerier och sen gapar dem och för oväsen vid vägen. Får hoppa upp då och då och titta till bilen. Kan dessutom inte låta bli att lyssna om skriket blir från skratt till allvar. Always on duty...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan