Stöd Ukraina

Amandahs blogg

Tisdag 12 Juni 2012 - Budapest

Dag 3 Budapest - Sista rycket

Idag är sista heldagen innan vi börjar tågluffandet "på riktigt". I morse åkte vi ut till tågstationen för att reservera biljetter till Zagreb i morgon (vi kostade på oss att åka tunnelbanan dit, lyx!). 7 timmars resa har vi framför oss, härligt...

Efter trippen till tågstationen började det spöregna, och har gjort det hela dagen. Så det var bara att plocka fram paraplyerna. Vi åkte ut till den stora saluhallen och gick omkring där och tittade lite på alla delikatesser och souvernirer. Trångt som satan var det, men en rolig upplevelse.Till och med saluhallen är sjukt fin, tror inte vi har sett en enda ful byggnad här i Budapest. Vi köpte varsin langos till lunch och stod och kladdade ner hela oss och allt runtomkring innan vi var mätta och glada. Planen var att vi skulle vidare till synagogan och upp till Hjältarnas torg, men det kändes inte så lockande med tanke på vädret. Vi valde att leta upp New York Café istället för en fika. Deras slogan är "världens vackraste café", och det har dom fasen i mig helt rätt i. Galet vackert, vi kände oss som riktiga hillbillys i våra löpardojor och regnjackor, haha. Kristallkronor i taket och marmorgolv, lite annat än Java i Örebro! Kaffet serverades på silverfat och Patrik fick den godaste glassen han någonsin ätit. Min passionsfruktsmousse smakade inte heller skit kan jag ju säga. Efter den smaksensationen var det bara att ge sig ut i spöregnet igen och gå hela vägen tillbaka till hotellet, där vi är nu och väntar på bättre väder...

Nu vet vi inte när vi kommer att ha internet nästa gång, så vi får se om vi kommer att kunna uppdatera bloggen snart eller inte. Planen är i alla fall att via Zagreb ta oss till Rijeka och sedan buss ut till Krk, där vi hoppas på SOL! Snälla, ge oss sol.

Au revoir
//Amanda och Patrik
Dela med andra:    

Kommentarer
Mathilda86 säger:
Kul att läsa om eran tågluff! Jag och min tjejkompis gjorde en liknande tågluff 2009 men vi besökte även Bosnien, Polen och Tjeckien. Kan verkligen rekommendera Bosnien om ni ska ut och resa snart igen! :)
Postat 2012-07-07 10:07  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 17 - Berlin
11 år sedan
Dag 16 - Prag
11 år sedan
Dag 15 - Prag
11 år sedan
Dag 14 - Prag
11 år sedan
Dag 13 - Sista dagen i Wien
11 år sedan