Stöd Ukraina

Asoks blogg

Torsdag 21 September 1995 - New Jersey

Dag 20 - 24 New Jersey shore

Dag 20: Tog taxi till flygplatsen tidigt på morgonen. Åt knepig taco-frukost där, scrambled eggs, bacon o salsa i ett tortilla-bröd, när jag hör mitt namn ropas upp i högtalarna att jag skall gå till incheckningen. Vad nu då? Jo då hade jag lyckats glömma hela min kameraväska i baksätet på taxin! Och tack vare att vi hade förbokat taxin så hade de mitt namn och vår taxichaufför var så snäll och åkte tillbaka till flygplatsen för att lämna av den. Otroligt. Hade inte ens hunnit sakna min kamera. Flög hela dagen via Chicago till Newark NJ. Hämtade vår snygga Pontiac Grand Am (mörkgrön) och drog ner NJ turnpike mot Red Bank o Rumson. Tog lite tid att hitta rätt (få och små skyltar) men till slut hittade vi väg 520 mot Rumson och Sea Bright där vi checkade in på Fairbanks Motel för en natt. Käkade god middag på Hook Inn i Rumson. Spenderade sedan kvällen i hotellbaren tillsammans med en blandning av lustiga amerikanare som bodde där.
Dag 21: Åkte iväg hyffsat tidigt från Sea Bright och styrde kosan mot Cape May som ligger längst ner på kusten i NJ. Bodde på White Dove Cottage som Frank ägde. En typisk liten NJ sommar-stad men de har t.o.m. en Swedish shop! En regnig o blåsig kväll som vi spenderade på vår ”porch” med en drink eller två.
Dag 22: Idag blev det promenad längs stranden till den berömda fyren i Cape May. Käkade också lite god blåbärspaj med glass. Besökte ”The Shine” en lokal bar med ett live band som inte var så bra dock.
Dag 23: Dags att lämna Cape May och vi körde upp mot Asbury Park. Bodde där på det skumma Flamingo Hotel, rosa och billigt men ytterst skumt! Eftersom det var söndag var stan mer eller mindre död. Körde förbi Stone Pony och Madame Marie innan vi hittade ett chinese
Take away där vi köpte vår goda middag som vi tog med hem till vårt skumma motell.
Dag 24: Körde ner till Belmar och handlade Springsteen-skivor i en lokal affär som hade hur mycket som helst! Köpte även en vintage Stone Pony t-shirt. Checkade in på Fountain’s Motel i Long Bransch för sista natten i NJ.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Roadtrip 2011
13 år sedan
Uppföljning
13 år sedan
Snart är det dags!
14 år sedan
Dag 25 - 28 The big apple
15 år sedan
Dag 20 - 24 New Jersey shore
15 år sedan