Stöd Ukraina

Jofa22s blogg

Söndag 9 Januari 2011

Camp 1 5000m och vilodag

8 Januari

Idag var det att bära 18-20 kg packning till Camp 1 ca 800 höjdmeter .Mulorna är bara med oss till base camp 4200m,sedan får vi bära all packning själva .Det gick väldigt bra för hela gruppen,solen sken men det blåste ganska mycket. Det finns ett visst part som man ska passera när man ska till camp 1 där det kan komma fallande stenar. Så att hålla avstånd till personer är viktigt ,så du kan ha en chans att hoppa undan ifall att det skulle komma ett stenras.Nå den största stenen jag såg komma var lika stor som min tumnagel :) Väl uppe på camp 1 lämnade vi vår mat/utrustning och gick sedan ner till base camp Plaza Argentina 4200m. Sedan mat och krypa ner i sovsäcken.

9 Januari

Idag var det ännu en läkarkoll som gick bra. Vädret var snö och blåsigt. Sedan gjorde vi ingenting..ha ha låter kanske som vi är väldigt slöa men det är viktigt att kroppen får mycket vila,och att kroppen då får tid att vänja sig vi högre höjd. Sedan en god middag och som valigt avslutades dagen med ett citat,ur citatboken som Aleksander hade med sig.Sedan packade vi, för i morgon ska vi lämna base camp 4200m för gott, för att ta oss upp till Camp 1 5000m.


Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

Samoht
Samoht säger om Jofa22s bild "...":
Det är ju sånt väder jag gillar!
18 februari 2011 23:03