Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Bye bye Zanzibar.

Dags att dra vidare från den här fina och trevliga ön. Efter frukostbestyren så tog jag en daladala in till Stone town och letade mig vidare ned till färjeterminalen. Hade försökt att boka en biljett online för några dagar sedan, men den sajten fungerade inte. Så jag fick köpa en på plats istället. Skulle med 12.30 båten men där fanns inga biljetter kvar i ekonomiklass så jag fick köpa en i VIP-klassen istället. 60 usd mot 35, så det blev betydligt dyrare. Men å andra sidan sitter jag nu här i VIP-loungen med aircondition i en skön portfölj och skriver detta.

Är på väg över till Dar-es-Salaam där jag stannar till torsdag morgon då jag flyger vidare i österled. Förra gången gubbarna var i byn så hittade aldrig taxichauffören fram till hotellet, så den här gången har jag begärt hämtning från boendet. Blir säkert billigare också. Kort om tid i staden, men något roligt ska man väl kunna hitta på.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Haha, kanske det. 🤠
Postat 2022-12-14 06:46  Anmäl
Postis19 säger:
Du kanske behöver lite motion efter all pilsner😃
Postat 2022-12-13 15:48  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Nej, det kommer jag inte ens ihåg namnet på. Jag valde ett guesthouse skapligt nära flygplatsen trodde jag. Men dit är det ändå 8 km. Bergigt område hamnade jag också på, vilket är en utmaning när det blir matdags..
Postat 2022-12-13 14:23  Anmäl
Postis19 säger:
Ska du bo på vårat hotell ?
Postat 2022-12-13 10:51  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan