Stöd Ukraina

Kin82s blogg

Tisdag 9 December 2003 - Langkawi

Bye, bye Thailand, hello Malaysia!

Sa har man kommit till Malaysia igen :) Kanns lite halvsorgligt att lamna Thailand, men samtidigt ar det skont att rora lite pa sig igen. Jag kommer dock sakna bananmuffinsen, underbart goda... nastan lika goda som bananpannkakorna! Haha!

Sista kvallen i Patong hamnade vi pa tattoshoppen pa var lilla gata och det slutade med att Petra gjorde om sin delfin tatuering, jattefint! Sen foljde vi med agaren och han som tatuerade henne till ett stalle pa Bangla. Fick aka moppe igen, var ett tag sen nu! Kanns lika farligt varje gang, haha! Till en borjan var som jatteschyssta killarna, men sen gick vi till Tiger och efter ett tag visste vi inte vad dom ville. Vi traffade pa var thai hip hop kompis Sonny och han blev helt sur for att han trodde att vi hittat varsin 'boy' som han uttryckte det. Han gav Petra sin e-mail adress, sen efter ett tag kom han tillbaka och tog tillbaka den, sen gick han darifran. Lite komiskt, jag forsokte fa med honom och halsa pa dom andra killarna men han sa att eftersom han ar lite gangster sa kommer han hamna i slagsmal, haha! :) Petra madde inte sa bra sa vi ville ga hem ganska tidigt, da blev dom andra killarna helkonstiga... men men, det blev en gratis och lite udda men jakligt rolig kvall i alla fall! Avslutade saklart pa vart 7-eleven och at bananpannkaka och underbara grillspett utanfor! Yes! :)
I Patong sa vi aven hejda till vara vanner Mick, Julie och Jamie! Tyvarr, vi har traffat dom nagra ganger nu och Jamie ar varldens gulligaste unge. Vi har blivit hembjudna till deras hus utanfor London sa vi far val se om det blir nagot stopp dar ocksa! :)

Dagen efter masade vi oss upp vid nio och akte in till Phuket Town med Petras mamma och syster. Kandes ganska skont att lamna Patong, fast att jag gillar det mer an jag trodde att jag skulle. Vi var dar i tio natter sa nu ar det slut pa charterlivet! Haha!
Shoppade rundor lite i Phuket Town och at pa McDonalds (det far det nog ocksa vara slut med snart), sen sa vi hejda till dom innan vi checkade in pa On On Hotel som sist. Denna gangen bodde vi nagot skabbigare dock, jag hade myror i sangen och vi hade squat toalett (san man star pa) med inneboende kackerlacka! Wii!
Vi bokade biljett till Koh Lanta och blev upphamtade av minibuss dagen efter, sen akte vi bat till Phi Phi dar vi stannade i typ fem minuter for att komma pa nasta bat till Koh Lanta. Hade garna kunnat stanna pa Phi Phi denna gangen ocksa, sa vackert! :)
Vi foljde med en kille fran baten till hans bungalows, bodde ganska fint pa Palm Beach for 400B, nedprutat...hihi. Bau (killen vi hangde med) hade en flickvan i Helsingborg och jag var den forsta som kommit dit som var darifran, sa han tyckte det var lite kul. Han skulle tillbaka i sommar sa jag far val se om man traffar pa honom!
Koh Lanta var valdigt fint, vi bodde precis vid stranden, men det fanns inte mycket att gora dar. Akte in till stan, inte mycket att gora dar heller... haha! Darfor bokade vi biljett hit till Langkawi direkt, trotta pa att inte ha nagot att gora...
Sa igar kom dom och vackte oss (fast hor och hapna sa var vi redan vakna) vid 7 tiden. At lite frukost sen kom en minibuss och hamtade oss. Efter ett par timmar kom vi till Trang, dar vi blev overforslade till en annan minivan som tog oss till en stad dar bara vi tva blev avslappna. Chafforen pekade pa en bil pa andra sidan gatan dar vi lastade in vara vaskor. Bilen visade sig halla pa att falla sonder (dorrarna satt ihop med staltrad och hastighetsmataren stod konstant pa noll)... killen som korde kunde ingen engelska heller. Men brydde vi oss? Nej :) Alltfor vana vid sana saker nu, sa nar han korde ivag i racerfart med fonsterna heloppna (dom gick inte att stanga) skrattade vi bara! Och vi kom ju fram, akte expressbat till hamnen har i Langkawi och det var langesen jag frysit sa mycket. Den ACn pa baten maste ha vart varre an kylan ni har hemma nu!! *brr*
En rolig kille med solglasogon visade oss runt dar vi kom sa vi fick ut pengar och sen akte vi taxi till Cenang Beach. Hittade ett guesthouse direkt, Beachview Chalats sa vi bor i en liten bungalow for 35RM (ca 70kr) natten... helt okej (fast inatt vackte Petra mig sa jag fick upp och jaga kackerlackor pa toaletten, usch usch)!

Vadret ar inte det basta sa idag gjorde vi en liten utflykt till Underwater World! Wohoow :) Betalade 18RM for att se en massa roliga fiskar. Det basta var clownfiskarna, Nemo is found! Haha!
Nar vi kom ut darifran hamnade vi mitt i varsta duty free shoppen, hela Langkawi ar sa. Det ar darfor vi inte ska stanna lange, sprit och godis i mangder saaa billigt! En liter Absolut kostar 80kr, Smirnoff kostar 70kr, en limpa cigaretter for typ 60kr, Pringles som annars ar svindyrt har nere kostar 10kr! Ni kan tanka er sjalva! :)
Sa imorgon aker vi vidare till Georgetown pa Penang, har hort gott om det sa vi stannar nog dar i tre natter och sen Kuala Lumpur i fyra. Far se hur det blir, jag trivs i alla fall bra i Malaysia so far. Det kanns lite konstigt med ett nytt land med muslimer dar nastan alla kvinnor har slojor overallt, men an sa lange har det gatt bra!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Back to Europe
16 år sedan
San Francisco med fest och shopping
16 år sedan
Los Angeles
16 år sedan