Stöd Ukraina

Elisaws blogg

Onsdag 13 Augusti 2008 - Cairns

Börjar känna mig som hemma och trivs bra...

Hej igen!

Dags för uppdatering, har nu gått två riktiga dagar i skolan vilket är kul. Vi har mycket konvesations övningar men även gramatik, läs och skriv som de ska va...

Men om vi ska ta det hela från början, i måndags var det bara introduktion, skill test och rundvandring i stan. På eftermiddagen blev fick vireda på vilket klassrum, schema och nivå vi hamnat i. Förvånande nog hamnade jag i advanced vilket var högst oväntat, men kul!

Igår tisdag var första riktiga dagen, vi fick då våra böcker och började lektionerna på allvar. Vi har samma lärare hela iden förutom nar vi har en lektion där vi kan välja själva vad vi vill träna på, så allt som allt är det tre lektioner/ dag vilket i lagom. (Dagarna är mellan 8.20-1430)

På eftermidagen gick vi till the Lagoon och tog ett dopp vilket var lite väl kallt sedan gick vi lite på stan och avslutade kvällen ute på en australiensisk restaurang. Jag var dock tråkig så jag prövade inte kengru eller krokodil men det kommer det med längre fram skulle jag tro.

Jag köpte även cykel så nu behöver jag inte gå till skolan, vilket tar ungefär 25 minuter....

Idag åkte vi till Trinity beach efter skolan, fint men vädret är inte 100%, det är runt 20-25 skulle jag tro men vinden är väldigt kall så jag saknar jeans litegrann och var tvungen att köpa en ny tröja. Eftersom det blir mörkt runt sex så åkte vi hem då och handlade lite mat på vägen.

Just ja, kanske ska säga någonting om dom jag är med. Det är fyra killa, Markus, Florian...(alla tyskar) och tre tjejer, Birgit, Simone(två från Shweiz),och en från Italien, Ida jag vet det var inte alla namn, kommer jag inte riktigt ihåg alla, pinsamt men sant. De flesta är runt 25 men en kille till och jag är 19 så jag är inte yngst ensam i allafall. Det tråkiga är att alla bara ska vara här i 3-4 veckor så sen får jag väl hitta nytt folk att va me, men det kommer nog nya elever varje måndag så det löser sig nog ändå.

Engelskan flyter på fint bättre än jag väntat mig så det är fint.
men nu håller datorn på att dö så berättar mer om helgens planer imorgon och bilder kommer! På det hela taget trivs jag bra men jag undrar ibland vad jag gätt mig in på, 3månader, it's a very long time a part from you guys!!!!

Men ha det nu så bra alla så hörs vi snart! Kramar

Ps. pappa fick du min adress i smset? annars är den:

80 Martyn street
Cairns QLD 4870
lägenhet 4

och jag ringer er har ett tlekort som gör att det bir billigt men de så stor tidskillnad så ringer ihelgen, måste gå upp 4 på morgonen ingefär. Ds.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet