Stöd Ukraina

Mbilds blogg

Lördag 23 Januari 2010 - Borac

Boracay island

Boracay är en 7 km lång ö med den 4 km långa sandstranden Whitebeach som flera år röstats fram till världens finaste. Under palmträden ligger strandbarerna tätt utmed strandpromenaden där man strosar fram barfota i sanden. Sanden är riktigt vit och ju längre norrut man kommer desto mjöligare blir den. Vädret var inget vidare de första dagarna men solen tog ändå. Dagarna kunde bestå av att inta frukost på strandbaren Nigi Nigi, lite solsäng och mangoshakes på det. Mycket fisk och skaldjur och en hel del San Miguel eller Red horse öl. Vi spelade beachvolley, biljard, shuffleboard och testade dansgolven på b.l.a. Summerplace och jag badade nakenbad på nattkröken :-) Jag dök på och i det sedan 9 år sänkta fartyget och även vid Yapak där jag såg fyra revhajjar. Vi träffade ett nygift par från Stockholm som vi umgicks mycket med. Seglade till Krokodile Island och Balinghai beach. Testade skinnboard eller vad det heter när man kastar en liten surfbräda, hoppar på och surfar i den decimeterdjupa strandkanten. 
Tio sköna dagar gick och nyfikenheten på flera öar och äventyr blev till slut för stor...

Dags att dra
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresan
14 år sedan
Sista heldagen innan hemresan
14 år sedan
Perhentian islands
14 år sedan
Noll koll
14 år sedan
Drar till Malaysia en vecka
14 år sedan