Stöd Ukraina

Mbilds blogg

Fredag 29 Januari 2010 - Perhentian

Noll koll

Vaknade 06:45 och hoppades att jag skulle vakna med insikten om vart jag skulle i Malaysia, men icke. Intog ståtlig frukost på Empress Hotell och fick transfer till Terminal LCCT där Air Asia håller till. Ställde mig i biljettkön i tron att jag skulle till Langkawi då väderutsikterna där såg exemplariska ut... Men ju närmare luckan jag kom desto tråkigare kändes det så det blev Kota Bahru istället :-) testar öarna utanför och hoppas på väder. Biljetten kostade 480kr och jag lyfte 10:25. Väl framme säger turisttanten på flygplatsen att öarna öppnar först i Mars!!! Ni tänker kanske att jag har noll koll och borde skaffa mig en reseguide men jag slipper gärna alla turister på ön?? Mera äventyr för mig :-) Båten ut körde på grund då den var överlastad och hamnen var grund, och väl ute på djupare vatten hade sand stoppat till kylsystemet så till slut vart det speedboat ut till Perhentian Island. Så här en månad innan sässongen är det rea på de få resorts som har öppet. Ett rum som normalt ligger på 230-500 Ringit får man nu för 50-100 Ringit och de vill verkligen att man bor hos dom. (1 ringit = 2,25kr) Guldläge om bara vädret är skapligt, vilket det verkar som hittils. Jag tog ett dubbelrum på fina Sharlia resort för 50 pengar. Intog en grillad kingfish med två finskor och gick och lade mig.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresan
14 år sedan
Sista heldagen innan hemresan
14 år sedan
Perhentian islands
14 år sedan
Noll koll
14 år sedan
Drar till Malaysia en vecka
14 år sedan