Stöd Ukraina

Mbilds blogg

Onsdag 3 Februari 2010 - Perhentian

Perhentian islands

Perhentian islands består av två öar: Big island och small island som är ca 5 km långa med ett sund mellan där stora sköldpaddor håller till. Det finns inga vägar så det är båt som gäller. Stränderna är fina och så här års öde med kockospalmer som sträcker sig höga. Snorklingen är riktigt bra, inte bästa sikten så här års men man ser ändå massor av blacktippt reefsharks och stora skjöldpaddor. Jag har hoppat från den 12 meter höga fyren o ner i havet, paddlat kanot med en finska runt the Small Island och på stranden D'Lagoon lyckats plocka ner tre kockosnötter som de öppnade åt oss på strandrestaurangen där vi ätit grillad tonfisk, kingfish, hummer, bläckfisk, barracuda, jet travelli, blue marlin och haj i form av blacktippt reefshark. På kvällarna har jag och två finskor suttit och spelat kort, druckit rom o kola och lyssnat på min iPhone som jag kopplat in till TV:n. De sista dagarna har jag lyxat till det genom att bo i en av de tre VIP sviterna här på Sharila resort som ligger vid Coral bay på Small Island. Normalpris 500 ringgit men jag betalar bara 100, alltså ca 220kr/natten.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresan
14 år sedan
Sista heldagen innan hemresan
14 år sedan
Perhentian islands
14 år sedan
Noll koll
14 år sedan
Drar till Malaysia en vecka
14 år sedan