Stöd Ukraina

Mbilds blogg

Onsdag 13 Januari 2010 - Borac

Trögt värre

Klockan ringde 04:15, flyg från Borneo till Kuala lumpur 06:05, byte och sen vidare till Manilla 10:15. Så långt allt väl o landade till och med lite tidigare än väntat 13:55. Nu hade jag ett flyg till Kalibo 17:40 vilket innebär en minibuss på 1,5tim + båt till Boracay. Min plan var att köpa första bästa flyg till Catitlan där båten till Boracay går för att tjäna några timmar i mörkret. När jag kom till passkontrollen började det tröga mardrömslika springandet utan att komma framåt. Surkärringen i min kö stämplade passen tre gånger långsammare än i de andra... men för sent att byta. Hittade en transferbuss till inrikes terminalerna och precis när vi skulle rulla iväg fick vi.... Punktering :-) Bara att vänta in nästa buss. Alla bolag flyger inte till Catitlan så jag började leta på Terminal 3. Fastnade såklart i en kö som stod still och fick reda på att jag precis missat det sista flyget kl 15. Fick ta en taxi efter lite frågande till den "gamla" inrikesterminalen där jag precis missade det sista flyget också. Då bokade jag ett flyg till Kalibo en timme tidigare än den jag redan hade som inte var ombokningsbar. 400:- för att tjäna en timme... Njaa. Något sent landad i Kalibo vart det minibuss mot Catitlan. Nu var det festival i Kalibo så det var helt still i trafiken... väl ute ur stan behövde vi ställa oss i kön för att tanka innan vi efter två timmar nådde Catitlan. Efter den korta men vingliga färden över till Boracay med ett snett träbygge till båt slutade i allafall dagen lyckligt med att inta ett par kalla på strandbaren Nigi Nigi med kompisarna från Halmstad.

Det var gott
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresan
14 år sedan
Sista heldagen innan hemresan
14 år sedan
Perhentian islands
14 år sedan
Noll koll
14 år sedan
Drar till Malaysia en vecka
14 år sedan