Stöd Ukraina

Travelfuns blogg

Söndag 25 Mars 2012 - Göteborg

Bäst och sämst med TUR mässan 2012

Väl hemma från TUR mässan flödar inspirationen, och diverse resor är redan "planerade och färdigbokade i tanken". Nu vill jag som vanligt åka överallt :-) Det känns verkligen att våren snart är här och vårkänslorna kommer krypande. Har gjort ett topp/bott lista över mässan. Här kommer den:

Topp 5
1. Trevligt sällskap i form av medlemmar på Reseguiden :-)
2. Alltid roligt med alla fina tävlingar man kan delta i. Drömma kan man ju alltid göra :-)
3. Travel Heroes hade en stor fin monter med flera bra erbjudanden på reseprylar, och rabattkupong att ta med sig hem.
4. Mycket bra prenumerationserbjudanden på diverse resetidningar. RES, Vagabond och Escape.
Vagabond delades dessutom ut gratis, och RES fick man när man handlade i Travel Heroes monter.
5. Alla goda smakprover i diverse montrar. Chokladfontänen exempelvis. För 10 kronor kunde man köpa marshmallows och doppa, 20 kr för några jordgubbar. Mums, mums och mums!! :)

Bott 5
1. Flera tidigare utställare lyste med sin frånvaro som hade gett mervärde för mässan.
2. Det var svårt att få sittplats när man ville äta lunch.
3. Färre RG- medlemmar besökte mässan i år?
4. TUR- appen. Fick ingen nytta eller mervärde av den alls.
5. Saknade en monter för oss medlemmar att samlas i under mässan.

Summering: Jag är mycket glad att jag besökte mässan! Med alla kriser som pågår världen runt så förstår jag att det är dyra kostnader för olika länder och företag att ställa ut på ex. diverse olika mässor. Hoppas dock att TUR inte minskar ytterligare till näsa år.
Dela med andra:    

Kommentarer
Ellismellis säger:
Jag satt precis och funderade på om någon skulle återberätta något från TUR 2012 och då hittade jag din blogg. Tack för att du delade med dig!
Postat 2012-03-25 21:25  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet