Stöd Ukraina

Jofa22s blogg

Onsdag 5 Januari 2011

Base Camp och en kall river crossing

4 Januari
Mot Casa de Piedra

Dagen kunde inte börja bättre när jag träffar en kille från Liverpool och han har sin LFC mössa på:)
Jag har ju min Liverpool mössa med mig på alla turer, så det känns skönt att se att flera vill visa vilket
fotbollslag som gäller.Ja jag är Liverpool fan :)
Turen idag var blåsig,blåsig blåsig.Händer inte så mycket när man bara går,man funderar på allt möjligt ....tänker på att gå långsamt,andas djupt,dricka minst 4 liter vatten ..det gör man för att kroppen ska klara av den högre höjden( acklamatisering). Samma sak som dagen innan ......upp med tält,äta, vila.Fast det var här jag insåg att morgondagen skulle innehålla en "river crossing" korsa en flod..på 3200m höjd, det skulle bli kallt....brrrrr

5 Januari

Åh så kallt det var att korsa floden.....så jag frös. När jag satt där och torkade mina kalla fötter tänkte jag på gårdagens avtal som jag kunde fått....om ena guiden bar mig över floden skulle han få massage av mig på base camp...eh det var allvarlig aldrig ett allternativ för mig...korsar hellre floden 10 ggr :)
Nå idag var det 900 höjd meter som skulle avklaras och det gick bra. Nu hade vi äntligen nått Plaza Argentina 4200meter vårt camp för några dagar.

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet