Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Lördag 27 Maj 2017 - London
Resealbum: Weekend i London

Arrow och medeltida fest

Copyright © Bejjan888™

Lördagen ägnades helt åt Heroes & Villains Fan Fest som hölls inne i Olympia, London. Kvällen avrundades med en medeltida fest.

Vi tog oss upp, trots att vi varit vakna till och från hela natten (bebisskrik och knarrande i taket ovanför), gjorde oss i ordning men hoppade över frukosten. Vi var tvungna att ta oss till Olympia till senast 09:00 då jag (med GOLD-VIP) fick gå in. Igår hade vi tagit tid hur lång tid det skulle ta att ta för oss att ta oss till Olympia. Och trots detta så lyckades vi ändå bli tidiga.

Nåväl, vi passade på att köpa frukost, vilket var välbehövligt. På grund av tidigare terrordåd i Manchester bara dagarna innan, så hade man höjt säkerheten ytterligare på detta konvent, med extra säkerhetskontroll och begränsning av vilken typ av väskor som fick tas med in samt dess storlek. Alla tillåtna väskor blev genomsökta av personal och de delade ut gratis genomskinliga kassar till de som behövde. Vatten var dock tillåtet och Cosplay-vapen till viss del.

Innan vi fick komma in, blev vi alla ”screenade” av bombhundar i kön utanför och därefter genomsöktes alla väskor av säkerhetspersonal vid ingången till vänthallen. Men det kändes ändå skönt att de tagit säkerheten på allvar och det kändes tryggare att vara här inne än ute på gatan i centrala London. Alla med någon form av VIP-biljett (fanns med tre olika nivåer) blev insläppta kl. 09:00. Nu hade vi hela 90 minuter på oss att i lugn och ro besöka de skådespelare vi ville, före resterande med General Admission. Kändes helt bra. Alla med VIP hade dock separata köer och förtur till allt inne på konventet, hela helgen.

Flera av skådespelarna i TV-serien ”Arrow” var här på konventet, både för att skriva autografer och fotografering, s.k. ”Celebrity Photo Op”. Inte mindre än nio skådespelare från serien närvarade och som jag hade möjlighet att se och träffa IRL.

Stephen Amell – Oliver Queen/Arrow
Emily Bett Rickards – Felicity Smoak
Charlotte Ross – Donna Smoak
John Barrowman – Malcolm Merlyn/Ra’s al Ghul
Colin Donnell – Tommy Merlyn
Katie Cassidy – Laurel Lance
Brandon Routh – Ray Palmer
Josh Segarra – Adrian Chase
Michael Rowe – Deadshot

En imponerande samling, om man gillar TV-serien Arrow (skyldig ;) ). Men självklart var det fler kändisar från andra TV-serier där också, bland annat; Legends of Tomorrow, Supergirl, Gotham, the Flash, The Hunger Games och så vidare. Vad sägs om Stanley Tucci, Robbie Amell (kusin till Stephen Amell) och hans förtjusande fru Italia Ricci, samt Michael Rooker? En skådespelare som jag hade bokat fotografering med var Chris Wood (Vampire Diaries) men han fick avboka i sista stund på grund av jobb.

Så en hel dag att flanera omkring bland kändisar, få autografer och ta foton med, inte illa va? Men de två personerna som betydde mest för mig var ändå Stephen och Emily. En autograf och ett foto med Stephen Amell, wow… och ja, han ser minst lika bra ut IRL som på TV, om inte ännu bättre ;) Stephen var lika lugn, cool och säker IRL som han ger sken av i Arrow. Även en autograf och foto med Emily Bett Rickards, är inte illa det heller. Hon var kortare i verkligheten än vad man tror, så inte undra på att hon alltid har sjukt höga klackskor i tv-serien. Jag reagerade också på hennes personlighet, som skiljer sig rejält från hennes roll som Felicity Smoak i Arrow, med andra ord, hon är ruskigt bra skådespelerska!
Hela arenan genomsöktes av säkerhetspersonal och bombhundar hela dagen, vilket kändes otroligt tryggt och säkert. Arrangören hade tagit senaste terrorhotet på största allvar och verkligen satsat på säkerhet. Förutom alla kändisar fanns givetvis en hel del merchandise att köpa och titta på, som t-shirts, muggar, planscher, brädspel, nyckelringar mm, mm.

Så efter en åtta timmar sådär, hade jag hunnit med alla autografer och fotograferingar, och både jag och brorsan kände oss klara med eventet. Vi gick ner till tunnelbanan och tog District Line ända till Tower Hill.

Från tunnelbanestationen var det skyltat till Tower Bridge, så det var enkelt att hitta. En vacker bro och en av många kännetecken för London. Ungefär en vecka senare, efter att vi varit där, skedde ytterligare ett terrordåd just vid denna bro. En i raden av avskyvärda handlingar som kopplats ihop med islamistisk extremism i London/England under kort tid.

Från Tower Bridge var det nära till St Katherine Docks, där kvällens middag med underhållning ägde rum. Restaurangen, The Medieval Banquet, låg nere i en stor gammal vinkällare, med valv där bord dukats upp för besökare. Vi serverades vid bordet med en fyrarätters middag med fri tillgång till både vatten, öl och rött vin (övrig dryck fick köpas separat i baren).

Mellan rätterna underhölls vi av uppträdande i form av trapetskonster, jonglerare och till och med en strid med svärd. Inte på blodigt allvar dock, men allt för att passa in i det medeltida temat. Efter en trevlig kväll tog vi tunnelbanan tillbaka till Victoria Station och därefter vidare till hotellet. Man behövde då definitivt inte gå till sängs hungrig, inte efter den middagen i alla fall.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
48 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
48 veckor sedan
En gråmulen dag
48 veckor sedan
Shkodër och Krujë
48 veckor sedan
Slapp dag... igen
48 veckor sedan