Stöd Ukraina

Barbros blogg

Måndag 20 November 2006

äntligen tillbaka

Efter sommarens stora datakrach och höstens semester är jag äntligen tillbaka. Det blev en resa till Tunisien. En plats som jag aldrig hade tänkt mig att resa till och som jag faktiskt aldrig kommer att återvända till. För att göra en lång historia kort så blev vi inlurade hos en matthandlare och efter många turer så både köpte vi och lyckades häva ett köp. Men det tog så på krafterna och bidrog till att semestern blev totalt misslyckad. Jag har fortfarande samma dåliga vibbar när jag hör Tunisien tack vare det. Aldrig mer säger jag bara. Kan inte förstå att människor inte kan ta ett Nej tack för ett nej utan måste fortsätta tjata tills man springer ur affären i rena ilskan. Vi handlade inte ett skit och det kan araberna tacka sig själva för.
Sen var inte vädret det bästa heller. Vi kunde inte vara på stranden mer än två dagar pga blåsten. Och hotellet vi hamnade på (reste sista minuten) hade en pool inte större än ett badkar. MEN priset för resan var lågt. Vi kom ner för bara 3000 kr för två personer inkl frukost. Så det blev en billig semester. Alltid nåt. Men nu kommer det att dröja innan vi reser utomlands tro mig...
Dela med andra:    

Kommentarer
Miiaar säger:
låter bara som att alla har negativa upplevelser. Men man får väll stå på sig, det är ju bara att gå till nästa affär. inte så svårt.
Postat 2007-08-13 18:23  Anmäl
Lixen säger:
Jag har svårt att förså era negativa upplevelser. I maj -06 var vi (11 personer i blandad ålder) i Hammamet. Alla tyckte att allt var över förväntan. Även min far i 60-årsåldern som har skräck för "arabländerna".
Alla var trevliga, allt fräscht och billigt. Och vi for runt på marknader och övriga butiker - men märkte aldrig att någon föräljare var jobbigare än i tex. Grekland, Kanarieöarna, Indien, Turkiet osv osv.
Vi rekommenderar varmt Tunisien - ska dit igen!
Postat 2007-02-23 14:08  Anmäl
Raiander säger:
Sitter och småler och nickar igenkännande när jag läser dina erfarenheter om Tunisien/Sousse. Jag har besökt dom nordafrikanska länderna och aldrig mer sätter jag min fot där. Det tar alldeles för mycket på krafterna att värja sig för alla försäljare och lokalbefolkning som inte låter en vara i fred. Nej aldrig en resa till Marocco, Algeriet eller Tunisen för mig i alla fall. Upplevde inte alls samma sak när jag var i Gambia, men det var länge sen nu.
Postat 2007-01-09 13:09  Anmäl
Elisabeth säger:
Hej vad synd att du känner så inför Tunisien....Jag med min famil var där för nåt år sen , visst va det lite tjat å så, men inte mer än på andra ställen tycker jag.... Hälsningar Elisabeth..
Postat 2006-11-23 15:26  Anmäl
Lanta säger:
Jättetråkigt att läsa hur misslyckat det blev. Jag kan känna igen lite av det även om vi inte har blivit lurade på detta sätt någon gång. Men det är ett himla tjat och vi har tröttnat efter att ha rest 5 ggr till Turkiet och 2 ggr till Egypten och 1 gång till Marocko resp just Tunisien. Numera åker vi bara till Thailand.
Där känner vi att det inte är alls samma tjat o det känns så gott.
Vi har hittat vårat paradis på Koh Lanta. Hoppas du kanske kommer dit ner någon gång så du får se vilken skillnad jag pratar om.

MVH Laila http://www.gafaearoy.lanta.se
Postat 2006-11-20 19:16  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet