Stöd Ukraina

Barbros blogg

Måndag 12 Juni 2006 - Sverige

Såja nu så är det äntligen varmt tillräckligt

Jag har ju tjatat lite om solen och värmen här i vår. Och nu har jag fått vad jag längtat efter. Med råge. Men nu säger pessimisterna att det är övergående så jag tänker njuta så länge det varar. I går byggde vi oss en lite damm i trädgården. Med betoning på liten. Egentligen är det bara en balja som vi grävt ned med pump och fontänmunstycke i. Sen täcker man hela härlighetetn med stenar och vips så har man lite porlande vatten. Och det är jättemysigt. Men helst hade jag velat ha en riktig damm med olika växter och vattenblänk och hela kittet, men med två golden som fullkomligt älskar vatten så är det en omöjlighet. Det får bli i vårt nästa liv, det utan hundar. Men det här duger det med...Nu har vi fått nya semesterideer. Bussresa genom Europa direkt till Medelhavet. Kan det vara nåt. Vi kollade på Kroatien. Har någon varit där eller åkt sån där direktbuss. Det tar ju drygt ett dygn men å andra sidan får man ju se lite på vägen inbillar jag mig. Är det någon som vet bättre. Och prismässigt så tilltalar det mig.Hör gärna av er med era synpunkter. Nu skall jag ut i mitt nya paradis. Det under syrnbusken i skggan framför fontänen. Mina ungar säger att det märks att jag närmar mig pensionen. Nu är det varning... Bussresa och fontän...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet